بررسی عرضه ورق در بورس کالا

بررسی عرضه ورق در بورس کالا
بررسی عرضه ورق در بورس کالا

به نقل از آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران  در گفت گویی عنوان کرد: صنایع لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد ورق فولاد مورد نیازشان را از طریق بورس کالا و ۷۵ درصد  آن را از بازار آزاد تأمین می‌کنند. در این میان شرکت های...

به نقل از آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران  در گفت گویی عنوان کرد: صنایع لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد ورق فولاد مورد نیازشان را از طریق بورس کالا و ۷۵ درصد  آن را از بازار آزاد تأمین می‌کنند. در این میان شرکت های تولیدی هستند که پروانه بهره برداری کسب کرده اند اما تولیدشان به صورت سالانه رصد نمی شود در صورتی که اگر سامانه مشخصی برای رصد این شرکت ها راه اندازی می شد تا تولید نهایی آنها بررسی گردد، بسیاری از این تولیدی ها از چرخه دریافت کالا و محصول از بورس کالا حذف می شدند که متأسفانه این امر برنامه ریزی نشده است.

در خصوص این موضوع کیوان گردان مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اشاره کرد که  آمار همه واحد‌های تولیدی کشور با جزئیات بررسی شده است و طرحی از دو ماه پیش آغاز شده  که سهمیه‌ها و میزان دریافتی آن‌ها بررسی و میزان خرید و تولید آن‌ها تطبیق داده می‌شود که یکی ازاین برنامه‌های اساسی صورت گرفته، عدالت در توزیع ورق‌های فولادی میان همه تولید کنندگان است. سید جواد جهرمی مدیر نظارت بر بازار بورس کالا نیز بیان کرد با توجه اینکه دو سال از فعالیت سامانه «بهین یاب» می‌گذرد، این سامانه در این مدت با مشکل مواجه بوده و به درستی کار نکرده است؛ از این رو تولید کنندگان مجبور به تأمین مواد مورد نیاز خود از خارج از بورس شدند.

طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه نیز افزود: عرضه ها دقیقاً بر پایه برنامه ریزی بورس کالا صورت می گیرد. هر دو هفته یک بار محصولات گرم و 20 درصد ورق سرد عرضه اختصاصی  می شوند و 80 درصد آن با صنایع راهبردی، مچینگ می‌شود. 
سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز بیان کرد: چه پذیرای بورس کالا به عنوان سازمان شفاف سازی و اقتصادی باشیم یا نباشیم، یکی از مشکلات ما در حوزه فولاد این است که عرضه واقعی در بورس انجام نمی‌شود و این سبب شده که تولیدکنندگان مواد اولیه خود را ازبازارآزاد تامین کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

عضویت / ورود

عضویت / ورود

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی