تحقق رویای خرید مسکن

تحقق رویای خرید مسکن
تحقق رویای خرید مسکن

آهن پرایس: در روز گذشته مدیر عامل بانک مسکن خبرهای مرتبط با امکان فروش متری مسکن در بورس کالا با استفاده از اوراق سلف موازی تایید کرد و این مهم توسط شورای فقهی بانک مرکزی تایید شد.این روزها بازار مسکن بشدت نابسامان شده است و قیمت ها به قدری افسار گسیخته است...

آهن پرایس: در روز گذشته مدیر عامل بانک مسکن خبرهای مرتبط با امکان فروش متری مسکن در بورس کالا با استفاده از اوراق سلف موازی تایید کرد و این مهم توسط شورای فقهی بانک مرکزی تایید شد.

این روزها بازار مسکن بشدت نابسامان شده است و قیمت ها به قدری افسار گسیخته است که شاخص دسترسی به مسکن از از 25 سال نیز فراتر رفته و دوره ی انتظار برای خرید مسکن به 77 سال رسیده است. در شرایط فعلی دولت سیزدهم  وعده ساخت واحدهای مسکونی جدید  را داده است که امیدواریم ساخت این واحدهای جدید بخش از کثیری از مشکلات را مرتفع نماید. البته برخی از کارشناسان مسکن معتقدند ساخت مسکن هایی از جمله مسکن مهر و مسکن ملی تورم را دو چندان می نماید و لازم است روش های خردمندانه تر و طرح های گسترده تری جهت عرضه مسکن ارائه گردد. بر همین مبنا بود که سازمان بورس کالا بر آن شد تا طرحی را در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بخش مسکن ارائه نماید که می توان اظهار داشت معایب دو روش پیشین را ندارد. که خوشبختانه پس از مدت ها بحث و مذاکره این طرح مورد تایید قرار گرفت. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:  کمبود ساخت و ساز در بازار مسکن

در روز گذشته مدیر عامل بانک مسکن بیان داشت: شورای فقهی بانک مرکزی مجوزهای لازم جهت فروش متری مسکن را صادر کرده است و از این پس بانک مسکن و بورس کالا می توانند با همکاری هم در فروش اوراق سلف موازی طرح فروش متری مسکن را جامه عمل بپوشانند. محمود شایان بیان داشت: در حال حاضر در حال مذاکره با بورس کالا هستیم، همچنین به زیرمجموعه بانک ابلاغ شده است که پروژه های بیشتری را در این زمینه عملی نمایند. 

اتفاق خوب این است که مردم می توانند در بازار سرمایه نیز اوراق خود را به فروش برسانند و همچنین در بازار اقدام به خرید خانه نمایند. جواد فلاح، مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا اظهار داشت: با انتشار اوراق سلف موازی مسکن متقاضیان خرید و سرمایه گذاری می توانند در خرید متری مسکن سهیم شوند و به این ترتیب قدرت خرید سرمایه های خرد و کلان خود را تورم بازار همسو سازند. 

البته بحث فروش متری مسکن فقط یکی از طرح های حوزه ی مسکن می باشد و به گفته ی مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران قرار است صندوق های زمین و مسکن و همچنین صندوق های املاک و مستغلات و ابزارهای مالی بیشتری در حوزه ی مسکن فعال گردد و امیدواریم رویای داشتن مسکن برای همه هموطنان عزیز محقق گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)