تحولات مرتبط با شیوه نامه فولادی

تحولات مرتبط با شیوه نامه فولادی
تحولات مرتبط با شیوه نامه فولادی

در جلسه تشکل های فولادی با سرپرست جدید معاونت معدنی وزارت صمت در رابطه با اصلاح شیوه نامه فولادی مقرر شده است ، انجمن ها در این باره نظرات خود را به صورت مکتوب برای وزارت صمت بفرستند تا جمع بندی نهایی توسط مسئولان این...

آهن پرایس: در جلسه تشکل های فولادی با سرپرست جدید معاونت معدنی وزارت صمت در رابطه با اصلاح شیوه نامه فولادی مقرر شده است ، انجمن ها در این باره نظرات خود را به صورت مکتوب برای وزارت صمت بفرستند تا جمع بندی نهایی توسط مسئولان این وزارتخانه به دولت و مجلس ارسال شود. از زمانی که شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد توسط محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئس جمهور ابلاغ شد، تا به همین زمان با فراز و نشیب های بسیاری در چگونه اجرا شدن این شیوه نامه مواجه شدیم و همین شیوه نامه نیز باعث شد در زنجیره فولاد کشور تحولات زیادی به وجود آید.

 یکی از مهم ترین تحولات مرتبط با شیوه نامه فولادی اخیر دولت، استعفای معاون سابق امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بوده است که دستور وی در جهت کاهش نرخ فولاد در بورس کالا با بی توجهی مواجه شد و پس از آن نیز خود او ساختمان خیابان سمیه را ترک کرد.

پس از این اتفاق، اردشیر سعد محمدی که به عنوان یکی از مدیران با سابقه صنعت فولاد شناخته شده است جایگزین داریوش اسماعیلی شد و پس از آن با گذشت چند روز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در پاسخ نامه محمد شریعتمداری، وزیر کار که درخواست تغییراتی در شیوه نامه را داشت، در رونوشتی به نهاوندیان خواستاراصلاح تازه ترین دستورالعمل فولادی دولت با در نظر داشتن این نکته که آسیبی به بازار سرمایه وارد نشود،شد. همچنین سعد محمدی، سرپرست جدید معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در یکی از همایش های سالانه اظهار کرد که مقرر شده در مدت زمان 15 روزه که از مجلس مهلت گرفته شده با انجمن های فولادی همفکری صورت گیرد و با مشارکت یکدیگر شیوه نامه اصلاح شود تا پس از آن بررسی جزئیات طرح مجلس در جهت مدیریت زنجیره فولاد دوباره در دستور کار مجلس قرار گیرد.

می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: چگونگی اصلاح شیوه نامه فولادی

در همین رابطه روز گذشته بهرام سبحانی و احمد رضوی نیک به عنوان رؤسای انجمن های تولیدکنندگان فولاد و همچنین نوردکاران به عنوان سران دو طیف اصلی زنجیره فولاد به همراه کیومرث فتح الله کرمانشاهی، دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران با دعوت سیف اله امیری، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، با سرپرست معاونت معدنی جلسه را برگزار کردند. علت برگزاری این جلسه با توجه به شنیده ها از نتایج نشست نمایندگان مختلف با سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت را می توان اینگونه دانست که تمامی اعضای فولاد کشور با تعامل سازنده دوطرفه بتوانند مشکلات پیرامون این حوزه را برطرف کنند.

در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد که ظاهرا در این جلسه در رابطه با موارد اصلاحی شیوه نامه حرفی زده نشده است و مقرر شده است که هر یک از بخش های زنجیره فولاد یکبار دیگر نظرات خود را برای معاونت امور معادن و صنایع معدنی به صورت مکتوب ارسال کنند تا در جلسه ای دیگر توسط وزارت صمت نتایج آن جمع بندی شود و پس از آن نیز نتیجه نهایی برای تصمیم گیری به مجلس و دولت ارسال شود. همچنین در جلسه ای که ذکر شد بر این نکته نیز توجه شده است که در صورت تعامل اعضای زنجیره فولاد با یکدیگر، ممکن است دیگر به شیوه نامه و قانون نیازی نباشد و البته محقق شدن این هدف به ارتباط موثر بین تمام حلقه های زنجیره فولاد نیازمند خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)