توقف ثبات قیمت در بازار آهن

توقف ثبات قیمت در بازار آهن
توقف ثبات قیمت در بازار آهن

آهن پرایس: با رسیدن به روزهای پایانی هفته؛ نوسانات دلار و رفتار دگرگون دلار در این روزها مستقیما بر بازار آهن موثر است. در حالیکه در روزهای پیشین انتظار اذهان عمومی بر کاهش نرخ ارز بود، روز گذشته در ابتدا نرخ ارز روند کاهشی را آغاز کرد؛ اما پس از گذشت ساعتی از روز دوباره روند...

آهن پرایس: با رسیدن به روزهای پایانی هفته؛ نوسانات دلار و رفتار دگرگون دلار در این روزها مستقیما بر بازار آهن موثر است. در حالیکه در روزهای پیشین انتظار اذهان عمومی بر کاهش نرخ ارز بود، روز گذشته در ابتدا نرخ ارز روند کاهشی را آغاز کرد؛ اما پس از گذشت ساعتی از روز دوباره روند صعودی را در پیش گرفت و روی قیمت 25 هزار و 330 تومان قرار گرفت. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر نرخ ارز در این بازه کنترل نشود و رقم 25 هزار و 600 را لمس کند بر اساس تحلیل های نموداری احتمال دارد که نرخ بعدی آن 26 هزار و 200 تومان باشد. 

این روند صعودی نرخ ارز بر چند عامل دیگر نیز موثر است، بر جو روانی بازار ، میزان تقاضا و در نهایت امر بر رشد قیمتی مقاطع در بازار آزاد نیز اثر گذار خواهد بود. با ادامه این روند می توان انتظار داشت ؛که قیمت پایه شمش نیز در هفته آتی تحت تاثیر نرخ ارز نیمایی قرار گیرد.

در هفته گذشته محصولات از نظر قیمت ثبات نسبی را لمس کردند. اما در روزهای پایانی هفته جاری نوسانات افزایشی قابل ملاحظه بود. قیمت میلگرد در بازار آهن در اکثر شرکت ها افزایشی بوده است. حتی در این بین برخی کارخانه ها تا 250 تومان افزایش نیز لحاظ کردند. اما برخی کارخانه ها همچنان ثبات قیمتی داشتند. سقف قیمتی میلگرد در کارخانه راد همدان روی نرخ 15 هزار و 895 تومان و کف قیمتی روی 15 هزار و 300 تومان اعلام شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت آهن در پی صعود نرخ ارز

در بخش محصولات نبشی و ناودانی محصولات با افزایش قیمت نبشی و قیمت ناودانی همراه بودیم، به این صورت که  افزایش حدود 50 الی 150 تومان در بیشتر کارخانه ها رویت شد. اما یک کارخانه نیز تا 400 تومان افزایش قیمت را اعلام داشت، برخی شرکت ها نیز در طول روز دوبار اعلام قیمت داشتند.

قیمت تیرآهن هم افزایش نسبی را لمس کرد. در اکثرا کارخانه ها در بخش کیلویی؛ 200 الی 250 تومان افزایش نرخ رویت شد. در بخش شاخه نیز در شاخه های پر فروش افزایش 10 الی 30 هزار تومانی اعلام شد. در این بین اما جالب ترین بخش پروفیل است؛ برخی فروشندگان اصلا اعلام قیمت نداشتند و برخی دیگر ثبات قیمتی را لمس کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)