قیمت آهن در پی صعود نرخ ارز

قیمت آهن در پی صعود نرخ ارز
قیمت آهن در پی صعود نرخ ارز

آهن پرایس: گویا بر خلاف انتظار عمومی نسبت به روند کاهشی بازار ارز، نرخ دلار روال دیگری را در پیش گرفت. در حالیکه در طی یک ماه گذشته نرخ دلار در محدوده 23 الی 24 هزار تومانی نوسان می کرد و دارای ثبات نسبی بود؛ روز گذشته روی دیگری نشان داد و با روند صعودی به...

آهن پرایس: گویا بر خلاف انتظار عمومی نسبت به روند کاهشی بازار ارز، نرخ دلار روال دیگری را در پیش گرفت. در حالیکه در طی یک ماه گذشته نرخ دلار در محدوده 23 الی 24 هزار تومانی نوسان می کرد و دارای ثبات نسبی بود؛ روز گذشته روی دیگری نشان داد و با روند صعودی به کانال 25 هزار تومان وارد شد. در حالیکه دلار به نرخ 25 هزار و 210 تومان رسیده است؛ روی بازار آهن نه تنها بی اثر نبود بلکه آن را نیز صعودی کرد.

از آنجایی که بازار ساز دخالت چندانی در تعیین نرخ نداشت و تعیین نرخ را به معاملات فردایی سپرد، می توان این چنین پنداشت که اصلی ترین عامل در صعودی شدن بازار خبرهای متناقض برجام است. در معاملات شمش بورس کالا به علت اجرای مصوبه جدید بورس کالا رقابت کم نیم درصدی ملاحظه شد. حدود قیمتی شمش روی 13 هزار و 92 تومان پیشنهاد شد. حس می شود افزایش نرخ ارز فرصتی را برای بازار ایجاد ساخت تا بدینوسیله قیمت های خود را با بوس کالا تعلیق نماید.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: ثبات قیمت ها در بازار آهن

در بازار میلگرد سقف قیمتی به شرکت راد همدان روی نرخ 15 هزار و 845 تومان تعلق دارد، همچنین کف قیمتی نیز در شرکت بردسیر کرمان روی نرخ 15200 تومان گزارش شد. به طور کلی در محدوده ی 25 الی 150 تومانی قیمت میلگرد افزایش داشت. هر چند 4 شرکت نیز ثبات قیمتی داشتند. 

نبشی و ناودانی در روز گذشته مسیر صعودی را طی کردند، به این صورت که حدود قیمت نبشی و قیمت ناودانی، 25 الی 200 تومان افزایش داشت، در میان قیمت های اعلامی یک شرکت نیز دو بار اعلام قیمت کرد. قیمت تیرآهن در بخش کیلویی ثبات را در پیش گرفت؛  در بخش تیرآهن شاخه ای  شاهد افزایش حدود 10 الی 20 هزارتومانی در شاخه های پر فروش این محصول بودیم. در سایر شاخه ها نیز قیمت ها عموما بدون تغییر اعلام و روانه بازار شد. در بازار پروفیل تعداد کمی از فروشندگان محصولات خود را عرضه می نمایند. به طور کلی قیمت پروفیل در روز گذشته ثبات داشته و تنها در دو شرکت افزایش قیمت 100 و 200 تومانی رویت شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • فرهاد
    فرهاد1400/04/10 - 20:35 پاسخ

    وقتی تولید آهن از صفر تا صد داخلی هست چرا باید نوسان دلار در آن تاثیر داشته باشد. اینها همه کار ثروتمندان هست که از این نوسانات خون ما طبقه پایین را به شیشه می‌کنند. انشاالله که با ریاست آقای رئیسی قیمت آهن دیگر به دلار ربط نداشته باشد. دیگر از این قیمت‌ها خسته شدیم و از کار کردن بیزار.