جو متشنج قیمت آهن آلات

جو متشنج قیمت آهن آلات
جو متشنج قیمت آهن آلات

آهن پرایس: روز گذشته بر اساس آمار منتشر شده شاهد آن بودیم که نرخ دلار تقریبا در مدار صعودی قرار گرفت و روی کانال 24 هزار و 860 تومان قرار گرفت؛ همچنین در بازار آهن نیز شاهد ثبات نسبی همراه با افزایش در برخی مقاطع بودیم.در واقع روند صعودی نرخ ارز زمانی آغاز شد که  نه تنها خبرهای ضد...

آهن پرایس: روز گذشته بر اساس آمار منتشر شده شاهد آن بودیم که نرخ دلار تقریبا در مدار صعودی قرار گرفت و روی کانال 24 هزار و 860 تومان قرار گرفت؛ همچنین در بازار آهن نیز شاهد ثبات نسبی همراه با افزایش در برخی مقاطع بودیم.

در واقع روند صعودی نرخ ارز زمانی آغاز شد که  نه تنها خبرهای ضدو نقیضی از مذاکرات وین به گوش رسید بلکه آمار عجیبی از رشد نقدینگی و همچنین ابر تورم در شش ماه دوم سال 1400 اعلام شد.  

در روز گذشته هر چند که بازار در رکود است و خرید و فروش چندانی ندارد؛ برخی مبادی فروش میلگرد به اعلام قیمت های دوم و سوم اقدام کردند و به این واسطه قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

در همین احوالات نابسامان تولید کنندگان القایی که هیچ نظارتی بر قیمت هایشان نیست نیز از آب گل آلود ماهی گرفتند و قیمت هایشان را افزایش دادند. جالب آنجاست که بخش القایی بر خلاف فولادی ها کمترین آسیب را از قطعی برق دیدند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: خریداران در انتظار کنترل قیمت آهن

در واقع با بحران خاموشی ها در بخش تولید سیمان نیز اختلالاتی ایجاد شد و سیمان به پاکتی 110 تا 120 هزار تومان رسید و بلا شک وقتی نرخ مصالح افزایش یابد عملا تقاضایی برای میلگرد نخواهد ماند و حتی بحث ساخت و ساز را نیز به خواب خواهد برد و همچنین رشد نرخ صادراتی فولاد را نیز نمی توان نادیده گرفت. 

بر اساس خبرها اعلام شد در این هفته عرضه محصولات فولادی در بورس کالا به جریان می افتد؛ چنانچه قیمت های پایه در بورس رشد داشته؛ احتمال نوسانات قیمت بیشتر خواهد شد. 

به طور کلی بر اساس قیمت های روزانه آهن آلات که از سوی مبادی فروش این محصولات اعلام می شود، قیمت میلگرد از سوی اکثر مبادی فروش این محصول افزایش داشته است و بعضا برخی شرکت ها ثبات قیمت میلگرد را لحاظ کردند. در بخش دیگری از بازار، قیمت نبشی و قیمت ناودانی با افزایش مواجه بود و فقط 2 شرکت ثبات قیمتی را لحاظ کردند. در بازار تیرآهن به طور کلی ثبات قیمتی رویت شد اما در شاخه های پر فروش بعضا کاهش قیمت تیرآهن مشاهده شد. در بازار پروفیل نیز اکثر مبادی فروش ثبات قیمت پروفیل  را نمایش دادند و این بازار جو آرامی را سپری کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)