حرکت بازار آهن روی ریل افزایشی

حرکت بازار آهن روی ریل افزایشی

با توجه به اینکه در دو روز آتی با تعطیلی مواجه هستیم اما کماکان برخی از شرکت‌ها روی ریل افزایش قیمت قرار دارند ولی در عین حال برخی از مبادی فروش نیز به ثبات قیمت‌ روی آورده‌اند...

آهن پرایس: بازار آهن فولاد در پایان هفته سوم بهمن ماه نیز روند افزایشی خود را حفظ کرد و بسیاری از مبادی فروش نرخ محصولات خود را افزایش دادند اگرچه تعداد محدودی از شرکت‌ها ثبات داشتند اما کفه سنگین بازار به نفع افزایش قیمت آهن آلات بود.

بازار ارز اما روند نسبتا آرامی داشت و دلار در همان کانال 44 هزار تومانی متوقف شد. در پایان روز نیز قیمت دلار در بازار آزاد روی 44 هزار و 580 تومان بسته شد.

تحلیل روند بازار آهن

گزارش‌ها از بازار میلگرد حاکی از افزایش 200 الی 500 تومانی قیمت میلگرد آجدار حکایت دارد و شماری از شرکت‌ها هم تغییر قیمت نداشتند. متوسط قیمت میلگرد روز گذشته 21 هزار و 350 تومان بود و کف قیمت این محصول نیز 21 هزار تومان گزارش شد؛ به عبارتی نرخ میلگرد آجدار بین 21 الی 22 هزار تومان اعلام شد.

قیمت تیراهن نیز همچنان رو به بالا بود و هر شاخه تیرآهن حدود 10 الی 200 هزار تومان افزایش قیمت داشت. در بازار قوطی پروفیل نیز شاهد افزایش 200 الی 600 تومانی در نرخ این محصولات بودیم و قیمت پروفیل ضخامت 2 میلیمتر بین 32 الی 33 هزار و 500 تومان برآورد شد.

قیمت لوله داربستی، صنعتی، مبلی و ... نییز با افزایش 200 الی 500 تومانی همراه بود. اگرچه قیمت نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی حدود 100 تومان افزایش داشت اما اکثر شرکت‌ها نرخ این محصولات را ثابت اعلام کردند.

قیمت روز ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز با افزایش قیمت 300 الی هزار تومانی در اکثر شرکت‌ها همراه بود، قیمت روز ورق سیاه نیز در برخی ضخامت‌ها افزایش 100 الی 600 تومانی داشت و چند کارخانه هم بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

با اینکه در دو روز آتی با تعطیلی مواجه هستیم اما کماکان برخی از شرکت‌ها روی ریل افزایش قیمت قرار دارند ولی در عین حال برخی از مبادی فروش به ثبات قیمت‌ روی آورده‌اند، به عنوان نمونه بازار میلگرد و بازار پروفیل به طور میانگین افزایش 100 الی 300 تومانی داشتند؛ اما به طور کلی معاملات بازار در کمترین میزان خود گزارش شد و گویا اکثر فعالان این حوزه فعالیت خود را به بعد از ایام تعطیلی موکول کرده‌اند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته نیز از افزایش 5 درصدی نرخ میلگرد نسبت به آخرین عرضه حکایت دارد؛ به این صورت که از 159 هزار تن میلگرد آجدار حدود یک‌چهارم آن مورد معامله قرار گرفت.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت میلگرد در کانال 21 هزار تومانی

همچنین نرخ میلگرد بورسی نسبت به نرخ کشف شده هفته گذشته حدود 1000 تومان افزایش یافت و بیش از 20 هزار تومان در هر کیلو اعلام شد. گفتنی است بیشترین قیمت میلگرد هم به جهان فولاد سیرجان و ابرکوه اختصاص داشت.

همچنین از 23 هزار و 281 تن تیرآهن عرضه شده، حدود 75 هزار و 626 تن مورد معامله قرار گرفت و نرخ میانگین این محصول نیز حدود 19 هزار و 773 تومان برآورد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • حمیدرضا احمدی جوزانی
    حمیدرضا احمدی جوزانی 1401/11/21 - 20:09 پاسخ

    عالیه