قیمت میلگرد در کانال 21 هزار تومانی

قیمت میلگرد در کانال 21 هزار تومانی

براساس آمار موجود از روند نوسانات بازار آهن و فولاد می‌توان گفت درحال حاضر قیمت دلار درحال رنج شدن بین دو کانال 43 و 44 هزار تومان است و بازار میلگرد داخلی هم درحال رنج شدن در محدوده 21 الی 22 هزار تومانی است...

آهن پرایس: با نزدیک شدن به پایان هفته شاهد ثبات بیشتری در بازار آهن بودیم و بسیاری از مبادی فروش قیمت آهن آلات را ثابت اعلام کردند، اما کماکان بسیار از محصولات فولادی با افزایش قیمت همراه بودند.

بازار ارز نیز تقریبا آرام بود و قیمت دلار نوسانات اندکی داشت، به این صورت که هر دلار در پایان روز گذشته در بازار آزاد حدود 44 هزار و 300 تومان به فروش رسید.

تحلیل بازار آهن و فولاد

بازار میلگرد روند نسبتا آرامی گرفته بود و بسیاری از مبادی فروش قیمت روز میلگرد را ثابت اعلام کردند اما شمار زیادی از کارخانه‌ها هم با افزایش 100 الی 500 تومانی محصولات خود را عرضه کردند.

قیمت ورق سیاه در غالب مبادی فروش ثبات داشت اما افزایش 300 الی 500 تومانی در برخی ضخامت‌های ورق سیاه فولاد مبارکه و کاویان مشهود بود. قیمت انواع ورق سرد نیز با افزایش قیمت همراه بود به طوری که قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی در اکثر بنگاه‌ها بیش از 500 تومان افزایش داشت.
 

قیمت روز پروفیل آهنی نوسانات متعددی داشت به این صورت که برخی از شرکت‌ها تغییری در نرخ محصولات خود اعمال نکردند اما در این میان چند کارخانه افزایش 500 تومانی داشتند و چند کارخانه هم 300 تومان کاهش قیمت داشت.

افزایش قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی و نرخ نبشی روز گذشته نیز مشهود بود و در هر کیلو حدود 100 الی 500 تومان قیمت‌ها رو به بالا رفت اما کارخانه نبشی جاوید بناب و ناب تبریز تغییر قیمت نداشتند.

قیمت لوله داربستی، اسپیرال، مبلی و سایر لوله‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شدند، اما قیمت تیرآهن شاخه‌ای روز گذشته را نیز با افزایش قیمت همراه بود و هر شاخه بین 10 الی 150 هزار تومان نوسان افزایشی داشت.

براساس آمار سقف قیمت میلگرد آجدار در کانال 21 هزار تومانی قرار دارد، اگرچه بازار منتظر سقف کانال 20 هزار تومانی بود اما تحت تأثیر کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی به 30 هزار تن در هفته جاری، این سقف روانی رؤیت شد و احتمال می‌رود نوسانات محدودی در همین حوالی تداوم داشته باشد؛ اما به نظر می‌رسد حرکت بازار سنگین و دامنه نوسانات محدود باشد.

در واقع برای پیش‌بینی و رصد بازار بهتر است نرخ میلگرد صادراتی که در محدود 520 الی 525 دلار اعلام می‌شود و نیز دلار توافقی 42 هزار تومانی مبنا قرار گیرد. گفتنی است درحال حاضر قیمت دلار درحال رنج شدن بین دو کانال 43 و 44 هزار تومان است و بازار میلگرد داخلی هم درحال رنج شدن در محدوده 21 الی 22 هزار تومانی است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: انجماد تقاضای آهن در بازار افزایشی

براساس آمار موجود از عرضه‌های امروز بورس کالا، حدود 185 هزار و 738 هزار تن میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی و ... عرضه می‌شود که از این میزان حدود 160 هزار و 862 تن میلگرد عرضه می‌شود که نرخ آن 19 هزار و 630 تومان در نظر گرفته شده است. گفتنی است حجم میلگرد امروز حدود 4 درصد کاهش یافته و نرخ پایه آن 3/6 درصد افزایش دارد.

همچنین حجم عرضه تیرآهن نیز در عرضه امروز 23 هزار و 281 تن اعلام شده که نرخ پایه آن 19 هزار و 773 تومان تعیین شده است. گفتنی است نرخ پایه این محصول نیز 5/2 درصد افزایش دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)