خستگی متقاضیان از روند قیمت آهن

خستگی متقاضیان از روند قیمت آهن
خستگی متقاضیان از روند قیمت آهن

آهن پرایس: روز گذشته نرخ ارز در کانال 25 هزار تومان تثبیت شد و روی نرخ 25 هزار و 230 تومان قرار گرفت؛ همچنین در بازار آهن نیز بازار صعودی البته با شیب ملایم در جریان بود. از یک سو بد خبری دیگری که به گوش می رسد گویا ده درصد برق دیماند گفته شد نیز صرفا جنبه شعاری...

آهن پرایس: روز گذشته نرخ ارز در کانال 25 هزار تومان تثبیت شد و روی نرخ 25 هزار و 230 تومان قرار گرفت؛ همچنین در بازار آهن نیز بازار صعودی البته با شیب ملایم در جریان بود. از یک سو بد خبری دیگری که به گوش می رسد گویا ده درصد برق دیماند گفته شد نیز صرفا جنبه شعاری داشته و این قول نیز محقق نشده است. از سوی دیگر همچنین عرضه های بورس کالا به حد نصاب نرسید و در نهایت برگزار نشد و در نهایت امر این مسئله منجر به افزایش موج التهابات خواهد شد.

در پی نشست مجلس نیز هیچ خبر نوید بخشی رخ نداد و صرفا تنها موردی که اعلام گشت این بود که با کاهش دما و همچنین کاهش مصرف برق وضعیت تولیدات فولاد بهتر خواهد شد. اما آنچه که مهم است جدای مدیریت ضعیف در این بخش؛ در بازار خرید و فروش در رکود است. با وجود این رکود بازار، مبادی فروش هر روز شیب صعودی قیمتی را در پیش گرفته اند و برای محصولات خود مشتری پیدا نمی کنند. اگر خوش شانس باشیم و پیش بینی های سازمان هواشناسی درست باشد و کاهش دما را شاهد باشیم باز هم در این حالت یک ماه تا عادی شدن شرایط تولید و عرضه بورس کالا زمانبر خواهد بود. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: موج جدید افزایش قیمت ها در بازار آهن

در مورد قیمت روزانه آهن آلات در روز گذشته می توان اذعان داشت؛ قیمت میلگرد حدود 50 الی 150 تومان افزایش داشت اما تعداد کثیری از مبادی فروش نیز ثبات قیمتی را در پیش گرفتند. سقف قیمتی میلگرد روی نرخ 18 هزار و 205 تومان رسید و کف قیمت نیز 16 هزار و 900 تومان را لمس کرد. 

در بازار نبشی و ناودانی اکثر مبادی فروش؛ فروش خود را متوقف کردند و در این میان دو شرکت قیمت نبشی و قیمت ناودانی را نیز 100 تومان افزایش را بر قیمت محصولات خود اعمال کردند. در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی دو فروشنده افزایش 100 و کاهش 150 تومانی را لحاظ کردند. همچنین در بخش شاخه فروشی نیز شاخه های ذوبی افزایش 20 الی 130 هزار تومانی را لحاظ کردند. در بازار پروفیل نیز قیمت پروفیل افزایش قابل توجهی در حدود 300 تا 700 تومانی داشت اما فروشندگان همچنان به دنبال مشتری هستند؛ چرا که مصرف کنندگان همچنان در انتظار کاهش قیمت ها در بازار آهن می باشند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • فرهاد
    فرهاد1400/05/06 - 15:01 پاسخ

    دوستان خسته نباشید. لطفا بدون اینکه به کسی توهین بشه یا در حق کسی اجحاف کنیم نظرات خود را بنویسیم تا بلکه در میان این نظرات راهکارهایی پیدا بشه که مشکلات را از بین ببره و بازارها رونق گرفته تا انشاالله دولت آقای رئیسی هم با قدرت هر چه تمامتر مشکلات داخلی و خارجی پدید آمده را یکی یکی از میان برداره. انشاالله

  • فرهاد
    فرهاد1400/05/06 - 14:51 پاسخ

    دراینکه رکود بر بازار حاکم است شکی نیست چون الان خرده فروشها هم از رکود بودن بازار رنج میبرن. البته این یک سیگنال خوب هست که هیچ کس خرید نمیکنه تا قیمت‌ها پایین بیاد. ولی یه جای کار مشکل داره آن هم اینکه سرمایه داری که جلوی فروش خود را می بنده یعنی به خریدن من و شما احتیاج نداره چون آنقدر سرمایه از جیب ملت و دولت جمع کرده که تا هفت نسل بعد از خود را هم تامین کرده. دیروز هم نوشتم که تعزیرات باید کاری کند که آنها انبارهای خود را خالی کنند تا روند بازار به آرامش برسد. دوستان ما باید حرفمان را به دولتی انقلابی برسانیم که واقعا به درد ملت خواهد رسید. شکر خدا آقای رئیسی به میدان آمده و با کمک قوه قضائیه محترم و مجلس انقلابی که الان داریم انشاالله از هفته بعد تمام آن کسانی که باعث این آشفته بازار شده اند را شناسایی خواهند کرد آنوقت هست که آنها باید جواب بدهند که چرا میلگرد را نصف قیمت صادرات می‌کنند؟ اگر آن قیمت صرف داره چرا در بازار خودمان به آن قیمت نمیدین؟ چرا باید قیمت ورق مبارکه در بازار به 29 تومن برسه. وقتی به گفته مدیران فولاد مبارکه تولید چند برابر شده پس چرا قیمت‌ها سرسام آور میره بالا. پس یه جای کار میلنگه چون تولیدشان را به چند نفر عرضه میکنه و آن چند نفر هم بدون نظارت کسی به هر قیمتی دلشان می‌خواهد می‌فروشند که این همان رانتی هست که دلار 4200 تومان به وجود آورده. به حول قوه الهی آقای رئیسی با دستوری که به ارگانهای ذیربط داده و برنامه اشان را برای مبارزه با گران‌فروشی و رانت‌خواری و فساد اداری و باندبازی تدوین کرده همه این مشکلات به حداقل خواهد رسید. به امید آنروزی که تمام خیانتکاران به ملت و دولت و نظام به سزای اعمالشان برسند.

  • علی
    علی1400/05/06 - 12:32 پاسخ

    در بازار ایران عرف رایج آن است که اگر قیمتها رو به پایین باشد همگی منتظر رسیدن قیمت به کف می مانند و به همین وضعیتی که الان هیچ کس نمی تواند سقفی برای قیمت پیدا کند آن کف قیمت بدون تعریف است. بقول کسبه قدیمی مردم ما "گرون خرند" (از گرون خریدی که باز هم گرانتر شود لذت می برند) در حالیکه الان پولی دست مردم نیست که بخواهند حتی ملزومات ابتدایی در ساخت و ساز نظیر میلگرد و سیمان را به قیمت دو برابر صادراتی آن بخرند و ساختمانی را بسازند که هیچ عایدی برای دارنده آن جز بهره تورمی و بدبخت شدن کل ملت ایران ندارد.