رکود بازار آهن با وجود اصلاح قیمت ها

رکود بازار آهن با وجود اصلاح قیمت ها
رکود بازار آهن با وجود اصلاح قیمت ها

آهن پرایس: در روز گذشته مجددا نرخ ارز از کانال ۲۶ هزار تومان فاصله گرفت و روی ریل صعودی قرار گرفت و با نرخ ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد، اما بازار آهن در خلاف جهت نرخ ارز حرکت داشت و با شیب ملایم کاهش قیمت در بازار آهن...

آهن پرایس: در روز گذشته مجددا نرخ ارز از کانال ۲۶ هزار تومان فاصله گرفت و روی ریل صعودی قرار گرفت و با نرخ ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد، اما بازار آهن در خلاف جهت نرخ ارز حرکت داشت و با شیب ملایم کاهش قیمت در بازار آهن رویت شد.

نرخ ارز روی کانال ۲۷ هزار تومان تثبیت شده است این در حالی است که قیمت های جهانی محصولات فولادی در حال کاهش است و به طور موقت خاموشی ها و قطعی های مکرر برق پایان یافته و همچنین میزان عرضه های بورس کالا به دلیل تهدید وزارت صمت به قطع صادرات در صورت عدم رعایت کف عرضه ،نیز افزایش یافته است و موثرتر از همه ی این عوامل نبود تقاضا و خریدار در بازار آهن موجب ریزش قیمت ها شده است.

برخی از کارشناسان اقتصادی معتقد که قیمت میلگرد میتواند تا کانال ۱۵ یا ۱۶ هزار تومان اصلاح کند اما متاسفانه جو روانی حاکم در بازار به گونه ایست که اصطلاحا بازار نخر شده است و حتی اگر میلگرد به ۱۵ هزار تومان هم برسد، خریداری وجود ندارد.

فی الواقع با نزدیک شدن به فصل سرد سال میزان فعالیت های ساختمانی کمتر خواهد شد و همچنین دولت نیز در شرایط فعلی با کمبود بودجه مواجه است با این اوصاف نمی توانیم به بهبود فعالیت های عمرانی در نیمه دوم سال امید چندانی داشته باشیم.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : ثبات قیمت در بازار آهن

با بررسی روزانه قیمت آهن مشاهده میشود در روز گذشته اکثر مبادی فروش قیمت میلگرد را ۸۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش دادند و فقط دو شرکت ثبات قیمتی داشتند. به طور کلی میانگین قیمت میلگرد ۲۵۰ تومان کاهش داشت و سقف قیمت میلگردها روی ۱۷ هزار و ۱۷۵ تومان اعلام شد، میلگرد امیرکبیرخزر در روز گذشته ثابت بود.    

در بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر شرکت ها قیمت نبشی و قیمت ناودانی را کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی اعلام کردند و بعضا برخی از شرکت ها نیز ثبات قیمتی را اعمال کردند.

در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی کاهش ۲۰۰ و ۶۰۰ تومانی قیمت تیرآهن رویت شد و در شاخه های تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز کاهش ۲۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی اعلام شد البته در برخی شاخه ها نیز بعضی ثبات و یا افزایش ۱۰ هزار تومانی دیده شد.

در بازار پروفیل نیز اکثر مبادی فروش ثبات قیمت پروفیل را لحاظ کردند و دو شرکت نیز کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی را اعلام داشتند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی1400/06/17 - 10:49 پاسخ

    پرایس عزیز در خصوص صحبتهای اخیر آقای نیکزاد مبنی بر کاهش قیمت میلگرد به زیر 10000 تومان نظرتان چیست؟