رکورد جدید قیمت میلگرد

رکورد جدید قیمت میلگرد
رکورد جدید قیمت میلگرد

آهن پرایس: آمار منتشر شده از نوسانات قیمتی محصولات فولادی از جمله میلگرد نشان دهنده آن است که هفته گذشته برای اولین بار شاهد رکورد شکنی قیمت میلگرد فولادی بودیم؛ به این صورت که این محصول در بازار آزاد وارد کانال 14 هزار تومان شد و تا پایان هفته در همین کانال در...

آهن پرایس: آمار منتشر شده از نوسانات قیمتی محصولات فولادی از جمله میلگرد نشان دهنده آن است که هفته گذشته برای اولین بار شاهد رکورد شکنی قیمت میلگرد فولادی بودیم؛ به این صورت که این محصول در بازار آزاد وارد کانال 14 هزار تومان شد و تا پایان هفته در همین کانال در نوسان بود. این نوسانات به شکلی بود که اواخر هفته ای که گذشت، هر کیلوگرم میلگرد فولادی سایز 16 با نرخ 14 هزار و 400 تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالیست که همچنان رکود بر بازار مقاطع طویل فولادی حکم فرماست. عواملی همچون سیگنال های مثبت ارزی با وجود رشد قیمت شمش فولاد در رینگ معاملاتی بورس کالا را می توان دلیل افزایش قیمت مقاطع طویل فولادی در بازار آزاد آن هم در شرایط رکودی در نظر گرفت.

در معاملات بازار فیزیکی بورس کالا، نرخ پایه شمش فولاد برای عرضه های روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه، رقم 12 هزار و100 تومان در نظر گرفته شد؛ قرار گرفتن در این کانال قیمتی برای عرضه و مورد معامله قرار گرفتن شمش فولاد، فقط در دو عرضه که به هفته پایانی دی ماه و هفته آغازین بهمن ماه سال گذشته مرتبط می شود، رخ داده بود.

قرار گرفتن مجدد عرضه شمش فولاد در کانال 12 هزارتومان موجب شد تا بهای محصولات فولادی هم در بازار آزاد و هم در بورس کالا با رشد مثبتی مواجه شود. طی هفته گذشته، فولادسازان چیزی حدود 109 هزارتن شمش فولاد را برای رینگ معاملاتی بورس کالا روانه بازار کردند و از این عرضه ها ازسوی خریداران استقبال خوبی هم صورت گرفت؛ به گونه ای که برای میزان عرضه در نظر گرفته شده، تقاضایی برابر با 197 هزارتن به ثبت رسید. در نهایت آماری که منتشر شد حاکی از این بود که 98 هزارتن شمش فولادی در این بازار به فروش رسید.

رینگ معاملاتی مقاطع طویل فولادی بورس کالا، در هفته پیشین شاهد رونق مجددی بود؛ بدین شکل که برای 97 هزارتن میلگرد عرضه شده در این بازار، با تقاضایی در حدود 110 هزارتن مواجه بودیم. در نتیجه این عرضه و تقاضا نیز، مورد معامله قرار گرفتن 56 هزارتن از این محصول در این بازار بود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: شیوع کم فروشی در بازار آهن

در این میان، اخبار منتشر شده از سوی بورس کالا مبنی بر اعمال تغییرات در نحوه تعیین نرخ پایه شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالا طبق دامنه نوسان مثبت و منفی 3 درصد میانگین نرخ کشف شده قبلی را می توان به عنوان اصلی ترین عامل ایجاد رونق در معاملات مقاطع طویل فولادی در بازار آزاد و همچنین بازار فیزیکی بورس کالا محسوب کرد.

در رابطه با اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران معتقدند که این ابلاغیه در شرایط فعلی بازار فولاد یعنی پررونق بودن آن در دنیا و همچنین کشورهای منطقه، می تواند منجر به رشد هفتگی قیمت پایه شمش فولاد شود. از این رو شتاب در جهت خریداری شمش می تواند به نفع نوردکار شود. از طرف دیگر، افزایش هفتگی بهای شمش فولاد می تواند موجب رشد قیمت تمام شده محصول شود که این مسئله را می توان عامل تثبیت کننده قیمت محصول در کانال های جدید قیمتی در نظر گرفت.

ریشه اصلی تعیین نرخ در بازار داخل یعنی قیمت شمش و همچنین محصولات فولادی، در بازارهای دنیا با روند مختلفی روبه رو شده است. این موضوع در حالی است که شاهد فاصله گیری از اوج بهای شمش و محصولات فولادی در چین هستیم؛ در بازارهای منطقه CIS همچنان شاهد روند رو به رشد این محصولات می باشیم و همین مسئله موج مثبتی در جهت تقویت قیمت ها در بازار داخل در مدت زمان کوتاهی می باشد. با وجود حرکت رو به عقب نرخ فولاد در چین، می توان انتظار داشت که طی هفته های آتی این روند بر سایر بازارهای دنیا موثر واقع شود و روند افزایشی که تدوام یافته است را متوقف و یا حتی معکوس کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)