سازوکار جدید برای بهبود صنایع فولادی 

سازوکار جدید برای بهبود صنایع فولادی 
سازوکار جدید برای بهبود صنایع فولادی 

آهن پرایس: سازوکارهای جدید  و تغییراتی در چرخه صنعت و وزارت صمت در حال انجام است و اظهار می شودکه کلیه این تغییرات با هدف تخصصی و هدفمند شدن سیاست های این بخش از صنعت صورت می گیرد چرا که یکایک این تصمیمات و سیاست ها نه تنها بر اقتصاد بلکه مستقیما بر قیمت روز آهن آلات...

آهن پرایس: سازوکارهای جدید  و تغییراتی در چرخه صنعت و وزارت صمت در حال انجام است و اظهار می شودکه کلیه این تغییرات با هدف تخصصی و هدفمند شدن سیاست های این بخش از صنعت صورت می گیرد چرا که یکایک این تصمیمات و سیاست ها نه تنها بر اقتصاد بلکه مستقیما بر قیمت روز آهن آلات تاثیر گذار است.

محمدرضا هوشمند، فعال صنعت فولاد در این زمینه بیان داشت: از آنجایی که وزارت صمت از یکسو با تولید و از دگر سو با مصرف کنندگان در ارتباط است درصدد ایجاد تغییراتی است که مدیریت امور با اتخاذ سیاست هایی در بخش تولید، معادن، صنایع و تنظیم بازار تخصصی شوند.

یکی از دلایل پر اهمیتی که وزیر صمت اخیرا بر بحث تغییرات تمرکز دارد این است که این وزارتخانه تقریبا دو بعدی است چرا که هم موثر بر اقتصاد کشور است و هم تصمیماتش بر اقتصاد خانواده ها تاثیر گذار خواهد بود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بررسی چالش‌های صنایع فولادی

امیدواریم که تغییر معاونت معدنی وزارت صمت منجر به استفاده بیشتر از نظرات متخصصان و کارشناسان و مشاوران معادن و فولاد شود و در نهایت امر منجر به توجه خاص به زیرساخت های معادن، کیفیت، مواد اولیه و مشکلات دیگر معادن شود و شاید بتوان با قطعیت اظهار داشت به جای توجه به تغییر معاون ما ملزم به نگاه دلسوزانه و کارشناسانه هستیم و باید به گونه خاص و پر تمرکز به ظرفیت های بخش خصوصی و حتی استفاده از تجارب کشورهای دیگر در حوزه معدن توجه نماییم. 

به گزارش آهن پرایس، هم اکنون مسئولان در بخش های دولتی و خصوصی و چه بسا افراد حقیقی نیز به شدت پیگیر تغییر و تحولند اما تغییر و تحول شاید در کلام ساده باشد اما در عمل کاری سخت است که انرژی زیادی می طلبد و نیازمند ایجاد زیرساختهایی در این زمینه است در واقع الان انتظار و امید بر این است که با تغییر معاونت مسیر تسهیل زیر ساخت ها فراهم شود. 

ساخت نیروگاه توسط فولادسازان 

بر اساس گزارش ها و اخبار منتشره این چنین بر می آید که پس از بررسی محدودیت های انرژی برق سید زمان حسینی، مشاور مدیر عامل و مجری احداث نیروگاه های صنایع معدنی شرکت توانیر اظهار داشت: تفاهم نامه ای در جهت همکاری بین وزارت نیرو و صمت در تاریخ 19 مهر به امضا رسیده است که بر این اساس ظرفیتی بالغ بر 10 هزار  الی 12 هزار مگاوات در ظرفیت  تولیدی این نیروگاه از طریق سرمایه گذاری در صنایع معدنی در نظر گرفته شده است، که بر اساس این تفاهنامه در استان های اصفهان، هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، مرکزی، خراسان شمالی، سمنان، آذربایجان غربی، خوزستان و سیستان و بلوچستان ساخت این نیروگاه ها محقق خواهد شد. 

اخیرا نیز یک قرار داد فی مابین فولاد مبارکه و شرکت مپنا منعقد شده است که بر آن اساس مقرر است هر چه سریعتر ساخت نیروگاه برق برای این دو شرکت کلید بخورد. چنانچه شرایط آب و هوایی مساعد باشد و سدهای آب پر باشد آنگاه شرایط تولید برق نیروگاه های آبی آسانتر خواهد شد و با آغاز به کار نیروگاه های جدید و پروژه های در دست احداث و به طور کلی مدیریت میزان مصرف می توان برق صنایع را تامین کرد و در نهایت امر این چالش و مشکلات قطعی برق مرتفع گردد. 

بخشنامه های صنایع فولادی در سالهای گذشته 

آنوش رحام، دبیر سندیکای لوله و پروفیل ایران اظهار داشت: در پی صدور انواع و اقسام بخشنامه های بدون قاعده و بی هدف نه تنها به هدف خاصی مثبتی نرسید بلکه گویا صرفا یک بخشنامه برای انجام یک کار اداری صادر می شد و در نهایت منجر به افزایش گرفتاری بخش های خصوصی شد. 

در طی چهار سال بالغ بر 11 هزار بخشنامه در بخش صنایع  و معادن صادر شده است و توجیه منطقی ندارد هم اکنون در وزارت صمت جابجایی و بازنگری هایی در معاونت های در حال انجام است اما باید توجه نمود که مدیران کل باید در این زمان از افراد مورد تایید و متخصص در هر یک از جایگاه های شغلی استفاده نمایند تا چنانچه هر بخشنامه ای صادر می شود یک فایل ضمیمه داشته باشد که دلایل صدور بخشنامه در آن نوشته شده باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)