نوردکاران خواستار شفاف سازی در بورس

نوردکاران خواستار شفاف سازی در بورس
نوردکاران خواستار شفاف سازی در بورس

آهن پرایس: نادر سلیمانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار کرد: انتخابات اعضای هیئت مدیره بورس کالا در مجمع شرکت برگزار شد؛ بدین ترتیب سه فولاد ساز بزرگ کشور به عنوان اعضای اصلی این شرکت منتخب شدند؛ دلیل انتخاب این سه شرکت...

آهن پرایس: نادر سلیمانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار کرد: انتخابات اعضای هیئت مدیره بورس کالا در مجمع شرکت برگزار شد؛ بدین ترتیب سه فولاد ساز بزرگ کشور به عنوان اعضای اصلی این شرکت منتخب شدند؛ دلیل انتخاب این سه شرکت انسجام مدیریتی آنها است. 

چنانچه تولیدکنندگان بخش خصوصی نیز در بخش خود انسجام و هماهنگی کارآمدی ایجاد کنند می تواند با خردمندی و آگاهی زیرکانه در بورس کالا در کنار فولاد سازان قرار گیرند و عضوی از هیئت مدیره بورس کالا شوند. اینکه فولادسازان بزرگ به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب می شوند کاملا قانونی است و موارد قانونی آن نیز رعایت می شود. 

معدن داران و نوردکاران نیاز به یک برنامه ریزی منسجم دارند تا به وسیله آن راه را در هیئت مدیره بورس کالا به روی خود باز کنند و منافع بخش خصوصی را نیز بتوانند تامین نمایند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تداخل کاری معدن داران و فولادسازان

نادر سلیمانی افزود: بعید است که فولادسازان صرفا به فکر منافع خود باشند، چرا که بورس کالا محل کشف قیمت است. تلاش فولادسازان هم قطعا در جهت اعمال قیمت های منطقی است. بنابراین باید به صورت اقتصادی به این تغییرات نگاه کرد؛ طبیعتا منافع شرکت های فولاد در بورس کالا بیشتر است. بنابراین رقابت شدیدی بر سر صندلی هیئت مدیره وجود دارد. 

در خلاف جهت صحبت های عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد؛ بررسی صحبت های رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی نیز خالی از لطف نخواهد بود. رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران بیان داشت: سهامداران وابسته؛ عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد هستند و تداوم رانت با این شرایط کاملا طبیعی است. 

احمد رضوی نیک افزود: فی الواقع ترکیب هیئت مدیره تغییر چندانی ندارد. چه بسا همان نفرات قبلی در جای خودشان هستند، چنین است که رانت فولادی ها پابرجا می ماند. ایشان صراحتا اعلام داشت: ما خواستار تغییر در هیئت مدیره هستیم. بسیار واضح است از همان ابتدا کسانی را سهامدار شرکت بورس کالا کردند که به خودشان نزدیک باشند تا بتوانند نفوذشان را حفظ کنند. دقیقا مشابه کاری که در انجمن فولاد نیز انجام دادند. ایشان اذعان داشت: فرآیندها و ساختارها در بورس کالا باید شفافیت هر چه تمام تر داشته باشد و انجمن نوردکاران در حمایت از شفاف سازی بر می آیند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)