آهن در خلاف جهت نرخ ارز

آهن در خلاف جهت نرخ ارز
آهن در خلاف جهت نرخ ارز

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز به کانال ۲۸ هزار تومان رسید و نوسانات زیادی را به نمایش گذاشت، اما بازار آهن بر خلاف دلار، مسیر ثبات نسبی را در پیش گرفت.جالب توجه آنکه معاون اول دولت در روز گذشته خبر داد که در پی مکالمه تلفنی با ریاست محترم جمهوری...

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز به کانال ۲۸ هزار تومان رسید و نوسانات زیادی را به نمایش گذاشت، اما بازار آهن بر خلاف دلار، مسیر ثبات نسبی را در پیش گرفت.

جالب توجه آنکه معاون اول دولت در روز گذشته خبر داد که در پی مکالمه تلفنی با ریاست محترم جمهوری گشایش های مطلوبی در استفاده منابع بلوکه شده ارزی ایجاد شده است. با وجود این خوش خبری باز هم نرخ ارز کنترل نشد و با نوساناتی روی کانال ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می شد.  

در ماه های پایانی دولت روحانی بارها این جملات را از زبان مقامات اقتصادی  شنیده بودیم که به قول فعالان اقتصادی گویا بازار دیگر گوشش به حرفها و خبرها بدهکار نیست و مسیر خودش را می تازد. 


در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : ترمز قیمت آهن با بورس کالا کشیده شد

شاید بتوان اظهار داشت تنها چیزی که میتواند بازار را کنترل کند و به توازن برساند کاهش کسری بودجه است که متاسفانه بر اساس شواهد موجود بعید است که چنین اتفاقی بیوفتد. اما چنانچه آزاد شدن دارایی ها ناشی از مذاکرات وین و یا تبادل زندانیان اتفاق بیوفتد می توانست  اتفاقات موثر بر اقتصاد باشد که متاسفانه در این زمینه هم در حال حاضر کورسوی امیدی رویت نمی گردد. 

تنها امید فعالان بازار آهن  در جهت ایجاد توازن، افزایش عرضه های داخلی در بورس کالا بود که آن هم اهرم وزارت صمت در این جهت بسیار موثر بود که متاسفانه همین اهرم و فشار عرضه نیز یک روز بیشتر ادامه نیافت و بلافاصله مجوز صادرات تمدید شد، البته همین خط و نشان یک روزه هم در افزایش عرضه ها خالی از لطف نبود، و می توانیم امیدوار باشیم که در هفته های آتی عرضه شمش و مقاطع در بورس متعادل باشد. 

با وجود ثبات نسبی در دو روز گذشته در بازار آهن همچنان خریدار و متقاضی خرید چندان به چشم نمی خورد و سطح موجودی انبارها همچنان بالاست و چنانچه به همین صورت ادامه یابد احتمال اصلاح قیمتی یا ریز فروشی وجود دارد.

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می شود که قیمت میلگرد در روز گذشته در اکثر مبادی فروش ثابت بود و سه شرکت نیز افزایش جزیی را اعمال کردند. 

در بازار نبشی و ناودانی همه فروشندگان ثبات قیمت نبشی و ثبات قیمت ناودانی را اعمال کردند. در بازار تیر آهن نیز در بخش کیلو فروشی ثبات قیمت تیرآهن رویت شد و در بخش شاخه فروشی کاهش جزیی قیمت ها را شاهد بودیم. در بازار پروفیل نیز شاهد افزایش قیمت پروفیل  تا سقف ۵۵۰ تومان بودیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)