آینده مبهم بازار آهن

آینده مبهم بازار آهن
آینده مبهم بازار آهن

آهن پرایس: در دو روز ابتدایی هفته گذشته به سبب نبود تقاضا و رکود موجود در بازارآهن شاهد افت قیمت ها بودیم و البته همانطور که در هفته های گذشته پیش بینی شده بود با روند صعودی نرخ دلار بار دیگر بازار آهن در سه روز پایانی هفته وارد روند صعودی ...

آهن پرایس: در دو روز ابتدایی هفته گذشته به سبب نبود تقاضا و رکود موجود در بازارآهن شاهد افت قیمت ها بودیم و البته همانطور که در هفته های گذشته پیش بینی شده بود با روند صعودی نرخ دلار بار دیگر بازار آهن در سه روز پایانی هفته وارد روند صعودی شد. 

نرخ دلار نقدی و نیمایی در هفته گذشته به طور متداومی روی روند صعودی پیش رفت و قیمت دلار نقدی در بازار آزاد با افزایش یک هزار و ۸۵۰ تومانی نسبت به هفته قبل در روز پنجشنبه به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و میانگین موزون هفتگی نرخ حواله ‌جات دلار در سامانه نیما نیز در روز با رشد نزدیک ۳۵۰ تومانی نسبت به  هفته قبل در روز پنجشنبه به ۲۳ هزار و ۴۹۷ تومان رسید. با افزایش نرخ دلار در بازار مقاطع نیز شاهد افزایش قیمت ها بودیم که با افت و خیزهای هفته گذشته متوسط قیمت میلگرد 14 آجدار در بازار آزاد 12 هزار و 748 تومان بسته شد. نرخ انواع نبشی در بازارآزاد نیز با قیمت نهایی 13 هزار و 334 تومان به فروش رفت. متوسط نرخ پروفیل با ضخامت دو هم در نهایت با ۳۱۴ تومان افزایش به ۲۱ هزار و ۷۱۴ تومان رسید. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: نگاهی بر وضعیت تولید فولاد

همچنین شمش القایی نیز درهفته گذشته با افزایش 145 تومانی در روز های سه شنبه و چهارشنبه همراه بود که با قیمت متوسط ۱۱ هزار و ۳۲۵ تومان به فروش رفت. در بورس کالا اما شاهد کاهش نرخ ها نسبت به هفته های قبل بودیم.حال در این میان سوالی که مطرح می شود این است که در هفته جاری هم با روند افزایشی رو به رو خواهیم بود یا رکود در بازار از رشد نرخ ها جلوگیری خواهد کرد؟ همچنین یکی از مهمترین عوامل موثر بر بازار رویکرد های دولت بایدن در رابطه با برجام است که بر اساس آخرین مصاحبه سخنگوی کاخ سفید و مسئولان وزارت خارجه ایران میتوان دید که هر دو طرف در حال براندازی شرایط و البته تقویت قدرت چانه زنی خود هستند.

از سوی دیگر ایران تولید فلز اورانیوم را شروع کرده و به ضرب العجل ۵ اسفند برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی نزدیک می‌شود و از دیگر سو آمریکا به پا فشاری بر اینکه ایران باید در وهله اول تمام تعهدات برجامی خود را اجرا کند تا کاخ سفید برای بازگشت به برجام اقدام کند ادامه می‌دهد.در مجموع اگر وضعیت مذاکرات به همین شکل باقی بماند شاهد افزایش محدود نرخ دلار در هفته جاری  و به دنبال آن افزایش قیمت ها در بازار خواهیم بود، اما نبود تقاضای مصرفی در این بازار می تواند موجب شود تا افزایش قیمت ها با شیب کمی همراه باشد و یا حتی در مواردی با ثبات نسبی نیز روبه رو شویم.در رابطه با تاثیر قیمت جهانی هم براساس آخرین گزارش‌ها افت نرخ محصولات CIS متوقف شده‌ است و به نظر می‌ رسد این روند هم نمی ‌تواند اثر احتمالی رشد دلار را در هفته جاری متوقف کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 8 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)