ابهام در بازار فولاد

ابهام در بازار فولاد
ابهام در بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرایط نه ‌چندان باثبات اقتصادی کشور و نبود امنیت سرمایه‌ گذاری، انتظار وضعیت تورمی و افزایش نقدینگی در سطح جامعه، موجب هجوم سرمایه‌ به بازارهایی چون طلا، خودرو و بورس شده و بخشی از سرمایه‌ های سرگردان نیز...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرایط نه ‌چندان باثبات اقتصادی کشور و نبود امنیت سرمایه‌ گذاری، انتظار وضعیت تورمی و افزایش نقدینگی در سطح جامعه، موجب هجوم سرمایه‌ به بازارهایی چون طلا، خودرو و بورس شده و بخشی از سرمایه‌ های سرگردان نیز در سطح کوچک‌تر به بازار محصولات آهن و فولاد وارد و همین موضوع موجب رشد تقاضا در این بخش شده که طبیعتا افزایش قیمت آهن را به همراه داشته است. 

پس از گذشت چند روز از روند نزولی قیمت آهن آلات، مجددا نرخ اغلب محصولات از اوایل هفته پیش وارد مرحله افزایشی شد و این موضوع واکنش رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد را به همراه داشت و رشد تقاضا در بازار با وجود رکود ساخت‌ وساز در کشور را غیرعادی دانسته بود.
حجم تقاضا در بازار آهن و میلگرد بسیار بالاست و این در شرایطی است که ساخت‌ و ساز در کشور به‌ شدت کاهش یافته و به ‌طور منطقی باید تقاضا برای این محصولات نیز کم شده باشد، اما خرید این کالا ها اکنون نه از سوی مصرف‌ کنندگان واقعی بلکه توسط کسانی انجام می‌ شود که قصدشان از خرید، حفظ سرمایه و سود جویی است. 

کسانی که بعد از بازارهای سودده دیگر مثل طلا و خودرو، به بازار فولاد هم وارد شده‌اند و با احتمال این که قیمت این محصولات در آینده افزایش یابد، امروز خرید می‌کنند تا فردا بتوانند گران‌تر بفروشند و سود ببرند. میزان مصرف واقعی آهن و فولاد بعد از پایان یک دوره یا یک فصل مشخص می‌شود و هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از مصرف ارائه داد.  دست‌ کم یک فصل کاری باید بگذرد و آمارهای ساخت‌ و ساز برآورد شود تا بتوان مشخص کرد چه میزان از آهن و فولاد فروخته شده در بازار توسط مصرف‌کننده واقعی خریداری شده و به مصرف رسیده و چه میزان از تقاضا کاذب و غیرواقعی بوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)