اختلاف قیمت محصولات فولادی

اختلاف قیمت محصولات فولادی
اختلاف قیمت محصولات فولادی

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، اختلاف قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد و بورس کالا با ابطال معاملات فولادی در بورس، بحث داغ این روزهای محافل فولاد سازان شده است. دلالان با روش های مختلف وزارت صمت را دور می زنند و در نهایت فولاد را با قیمت هایی بیشتر...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، اختلاف قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد و بورس کالا با ابطال معاملات فولادی در بورس، بحث داغ این روزهای محافل فولاد سازان شده است. دلالان با روش های مختلف وزارت صمت را دور می زنند و در نهایت فولاد را با قیمت هایی بیشتر از قیمت جهانی در بازار عرضه می کنند. عرضه های ورق فولادی در بورس کالا در حالی از سوی معاونت امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت مورد ابطال قرار می گیرد که بدون ابطال معاملات قیمت های بازار آزاد سر به فلک خواهد گذاشت.

ابطال معاملات در بورس کالا که بنا بر اظهارات، مبنای آن فراتر نرفتن از قیمت های جهانی تعیین شده است، در حالی انجام می شود که عملا قیمت ورق فولادی در بازار آزاد به صورت محسوس و چشمگیری بیش از قیمت های جهانی است. در شرایطی که واسطه های بازار فولاد به خصوص در بخش ورق های فولادی با توجه به اختلاف قیمت ایجاد شده میان بازار آزاد و بورس کالا با ابتکار عمل راه های متفاوتی را به منظور فرار مالیاتی و پوشاندن اختلاف قیمت ها در فاکتورهای رسمی و بعضا با صدور فاکتورهای صوری و حتی در مواردی عدم صدور فاکتور رسمی کشف کرده اند، مصرف کننده نهایی که عموم مردم هستند در نهایت تبدیل به سیبلی شده اند که باید بهای این اختلاف قیمت از جیب آنها پرداخت شود.

تحلیل‌گران بازار معتقدند تا به امروز ابطال معاملات ورق از سوی وزارت صمت به هیچ عنوان رویکرد موفقی نبوده و اگر چه مانع از افزایش قیمت‌ها شده است اما روی دیگر سکه این است که اتفاقا با هر بار اعلام ابطال معاملات عده‌ای بیشتر از این شرایط منتفع شده‌اند، چرا که در چنین شرایطی ورق را به قیمت بسیار ارزان‌تر از بورس خرید کرده و با توجه به ابطال معاملات و کسری عرضه در بازار امکان فروش با قیمت بالاتر در بازار آزاد نیز برای آنها فراهم آمده است. وضعیت کنونی بازار با در نظر گرفتن ابطال پی در پی معاملات تنها بیانگر این واقعیت است که اگرچه در کوتاه مدت نمی‌توان تاثیر ابطال معاملات را در بازار آزاد رصد کرد اما در واقع ابطال‌ مداوم در پایان خرداد ماه تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)