استراتژی های مقابله با تحریم بازار فولاد

استراتژی های مقابله با تحریم بازار فولاد
استراتژی های مقابله با تحریم بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، خروج آمریکا از برجام بهانه‌ ای شد تا تصمیم‌ های جدیدی در هر دو کشور برای نیاز های فولادی ایران و آمریکا گرفته شود...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، خروج آمریکا از برجام بهانه‌ ای شد تا تصمیم‌ های جدیدی در هر دو کشور برای نیاز های فولادی ایران و آمریکا گرفته شود. کاهش تعهدات برجامی ایران و تعیین مهلت ۶۰ روزه برای کشور ‌های باقی‌ مانده در برنامه جامع اقدام مشترک از طرف رئیس‌جمهور روحانی و نیز دستور اجرایی ترامپ برای تحریم‌ های ثانویه ‌ای که این بار صنایع فلزی ایران را هدف قرار داده‌، از جمله این تصمیم ‌های جدید هستند. خریداران فلزات ایران نیز مانند خریداران نفت، بعد از این اجازه نخواهند داشت به مبادلات با ایران ادامه دهند و در غیر این صورت، در فهرست تحریم‌ های آمریکا قرار خواهند گرفت.

روند صادرات فلزات کشور نشان می دهد عمده صادرات ایران در زمینه فلزات، در گروه آهن و فولاد انجام می‌ شود و انتظار می‌ رود بیشترین تأثیر تحریم‌ ها بر صنایع آهن و فولاد باشد، دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با تأکید بر سهم عمده آهن و فولاد در گروه فلزات صادراتی کشورمان، تغییر استراتژی از خام‌ فروشی را راهکار کاهش آسیب تحریم‌ ها می داند.
با توجه به اینکه تحریم‌ های اخیر، صادرات فلزات خام را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهند، می‌توان انتظار داشت صادرات آهن و فولاد کاهش پیدا کند، پیش از این هم صادرات این گروه با موانعی مواجه بود که میتوان به دو کارخانه بزرگ فولاد سازی ایران که به دلیل دامپینگ به اروپا جریمه شده و با ممنوعیت صادرات مواجه بودند اشاره داشت.. با این حال، اگر بخواهیم تحریم ‌های فلزی را بی ‌اثر کنیم باید به سمت صادرات محصولات فلزی حرکت کنیم و صادرات محصولات فلزی را جایگزین صادرات فلزات خام کنیم و این تغییر را به‌عنوان یک استراتژی دنبال کنیم.
با اتخاذ این استراتژی، فلزات ایران تحریم ‌پذیر نخواهند بود، چرا که هزاران کالای فلزی ساخته می‌شود که تحریم آن‌ ها امکان ‌پذیر نیست.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)