افزایش بی اساس قیمت ها

افزایش بی اساس قیمت ها
افزایش بی اساس قیمت ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، وضعیت بازار فولاد این روزها به یک تراژدی تبدیل شده است. افزایش بدون نظم نرخ رقابتی در بین معاملات محصولات فولادی به مسیر خود ادامه همچنان ادامه می دهد. گویی روند افزایشی جدیدی در این بازار آغاز شده است. مسئولان مربوطه هم چنان در تصمیم‌ گیری‌ های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، وضعیت بازار فولاد این روزها به یک تراژدی تبدیل شده است. افزایش بدون نظم نرخ رقابتی در بین معاملات محصولات فولادی به مسیر خود ادامه همچنان ادامه می دهد. گویی روند افزایشی جدیدی در این بازار آغاز شده است. مسئولان مربوطه هم چنان در تصمیم‌ گیری‌ های خود دچار تعلل هستند و شیوه قیمت‌ گذاری در این صنعت پر افتخار کشور را به‌ طور صحیح تعیین تکلیف نمی‌کنند تا بازار هم مسیر خودش را طی کند، اگر چه  دست کاری در بازارها خود یک خطای جبران ‌ناپذیر تلقی می‌ شود.

نرخ ‌های هیجانی معاملات با محوریت قیمت پایانی مواد اولیه نورد یا دقیق‌تر محصولات میانی به ویژه شمش فولادی سبب شده که قیمت‌ ها در بازار فولاد طی یک مسیر رفت و برگشتی میان صعود های قیمتی محصولات میانی و مقاطع طویل فولادی اسیر شوند و حتی تایید معاملات در روزهای پایانی اردیبهشت‌ ماه که تا حدودی به پیش ‌بینی ‌های اهالی بازار رنگ امید داد، هم نتوانست به بازار کمک کند تا راه خود را پیدا کرده و در مسیر معقولی حرکت کند.
 
به ‌صورت دقیق‌ تر رشد قیمت‌ شمش در بورس کالا محرکی برای افزایش بهای میلگرد در بازار آزاد به شمار رفته و خود افزایش قیمت میلگرد هم توجیه‌گر رشد بهای شمش در بورس کالاست. این مسیر رفت و برگشتی تاکنون تنها رشد بهای فولاد را در بر داشته است تداوم این آشفتگی‌ها را در تفاوت نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد نیز می ‌توان جست‌ و جو کرد. زیرا در این وضعیت نابسامان، لزوم عرضه برای تولید کنندگان فولاد با چنین قیمت‌ های دستوری، تصور کاهش عرضه در بورس کالا را چندان دور از ذهن نخواهد دانست. در شرایطی که مرز های صادراتی مخصوصاً به کشور های همسایه باز شوند و فعالیت خود را آغاز کنند حرکت تولیدات به آن سوی مرزها از توجیه اقتصادی بیشتری برخوردار است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)