افزایش عرضه و کاهش قیمت

افزایش عرضه و کاهش قیمت
افزایش عرضه و کاهش قیمت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، شاهد افزایش عرضه محصولات سبک در بازار آهن طی روزهای اخیر هستیم. البته نا گفته نماند که ترجیح مقاطع سبک مانند میلگرد آجدار به محصولات با وزن استاندارد، معضل شاخه فروشی در بازار داخلی را پررنگ تر می کند. در گذشته همزمان با احداث مسکن ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، شاهد افزایش عرضه محصولات سبک در بازار آهن طی روزهای اخیر هستیم. البته نا گفته نماند که ترجیح مقاطع سبک مانند میلگرد آجدار به محصولات با وزن استاندارد، معضل شاخه فروشی در بازار داخلی را پررنگ تر می کند. در گذشته همزمان با احداث مسکن های مهر و افزایش تقاضا به آهن آلات و محصولات فولادی، شاهد واردات محصولات چینی به داخل کشور نیز بودیم. کیفیت پایین محصولات وارداتی چینی موجب شد تا شعار روز فولادسازان بر مبنای افزایش تولید داخلی باشد.

در آن برهه زمانی حجم تولید داخلی افزایش پیدا کرد اما موضوع استاندارد سازی کم رنگ تر شد. همین امر نیز باعث شد تا کارخانه های تولیدی زیادی در حوزه فولاد مشفول به کار شوند که حالا با کمبود تقاضا مواجه شده اند. افزایش نرخ دلار طی ماه های گذشته موجب افزایش بی رویه قیمت ها و به طبع آن کاهش تقاضا گردید بطوری که اکثر مصرف کنندگان از بازار کنار رفتند و راه برای سوداگران و دلالان باز شده بود؛ اما هم اکنون شاهد ظهور روند دیگری در بازار هستیم.

طی دو هفته گذشته شاهد کاهش مرحله ای قیمت آهن هستیم. به طور مثال قیمت میلگرد آجدار کارخانه سیادن ابهر در هفته گذشته کاهشی اعلام شد؛ از این رو میلگرد آجدار سایز 14 این کارخانه کیلویی 4160 تومان بوده است و پس از گذشت چند روز به کیلویی 3940 تومان رسیده است. قیمت نبشی و قیمت ناودانی کارخانه ها نیز همین روال را پیش گرفته اند؛ از این رو قیمت نبشی کارخانه نستا نسبت به هفته قبل با کیلویی 200 تومان کاهش همراه بوده و اکنون نرخ پایه آن کیلویی 4100 تومان می باشد.

به هر میزانی که در بازار با افزایش عرضه و متقابلا با کاهش تقاضا رو به رو باشیم، بازار روندی کاهشی به خود می گیرد که هم اکنون نیز شاهد آن هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • حسین خانی
    حسین خانی1397/09/11 - 12:42 پاسخ

    سلام فصل رکود ساخت وساز و رسیدن به قیمت منطقی یعنی حدود 2500 میباشد

  • محمدم
    محمدم1397/09/11 - 09:13 پاسخ

    با سلام.همانطور که پیش بینی میشد به شکر خدا قیمتها روند کاهشی به خود گرفته.اینها نتیجه نخریدن و عدم رغبت مصرف کننده نهایی است.این نخریدن به نظر من همچنان باید ادامه داشته باشد تا آنجا که تولید کننده التماس مصرف کننده داخلی را نماید.قیمت منطقی همان 2200 سال گذشته همین موقع است البته فقط با افزایش 10 درصد.تو این چند ماه خیلی به مردم ظلم شد.البته تولید کنندگان آنقدر تو این چند ماه به جیب مبارک زده اند که حتی قیمتها به سال گذشته هم برگردد متضرر نخواهند شد.دوستان فقط راه حل کاهش قیمت تا رسیدن به قیمت واقعی نخریدن می باشد.

  • مهدی اسدی
    مهدی اسدی1397/09/11 - 08:26 پاسخ

    سلام به نظر میرسه قیمت میلگرد با کاهش قیمت دلار سردی هوا ورکود ساختوساز تا سه هزارتومان هم برسه برسه

  • احسان
    احسان 1397/09/10 - 17:57 پاسخ

    با سلام با این وضعیت میشه به قیمت زیر 3500 تومانی برای میلگرد که قبلا پیش بینی شده بود امید وار بود؟ اصلا میشه پیش بینی کرد نقطه ی کف این کاهش کجاست؟