افزایش متقاضیان فولاد درجه دو

افزایش متقاضیان فولاد درجه دو
افزایش متقاضیان فولاد درجه دو

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن اظهار داشت: در ایران تولید محصولات فولادی استاندارد قابل قبول است و حتی در مقایسه با محصولات تولیدی دیگر کشورها از نظر کیفیت قابل رقابت و در مواردی حتی بسیار با کیفیت‌تر می باشد. بحث مورد توجه این است که دو دلیل...

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن اظهار داشت: در ایران تولید محصولات فولادی استاندارد قابل قبول است و حتی در مقایسه با محصولات تولیدی دیگر کشورها از نظر کیفیت قابل رقابت و در مواردی حتی بسیار با کیفیت‌تر می باشد.

بحث مورد توجه این است که دو دلیل برای تولیدات بی کیفیت و کم کیفیت وجود دارد و در برخی ساخت و سازها کیفیت محصولات فولادی چندان اهمیتی ندارد به طور مثال اگر سازه ای نیاز به سقف کاذب داشته باشد و یا استفاده از یک محصول فولادی در مقاومت سازه یا ساختمان تاثیر چندانی نداشته باشد میتوانیم از کالای درجه دو استفاده کنیم و همچنین استاندارد خاصی نخواهد داشت.

در مصرف محصولات فولادی زمانی تخلف رخ خواهد داد که کالای تولید شده بدون نظارت و بررسی در پروژه های ساختمانی و صنعتی مصرف شود و افرادی که مسئول نظارت پروژه های ساختمانی هستند کالای درجه دو را به جای کالای درجه یک استفاده نمایند، در این شرایط یک نظارت واقعی و مسئولانه باید اعمال گردد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: توازن قیمتی در زنجیره فولاد

دومین دلیل استفاده از محصولات کم کیفیت یا با کیفیت پایین  این است که هزینه کمتری پرداخت نمایند، همچنین برخی کشورها خودشان متقاضی محصولات کم کیفیت هستند چرا که به دنبال پرداخت هزینه های کمتر هستند. اما ما نیازمندیم که نظارت کافی برای تولید و توزیع محصولات وجود داشته باشد.

البته آنچه که مهم است حجم کالاهای غیر استاندارد در بازار خیلی زیاد نیست اما استقبال مصرف‌کنندگان از این محصولات به دلیل افزایش قیمت فولاد  و از سوی دیگر همچنین مصالح ساختمانی و کاهش توان خرید مصرف کنندگان برای خرید کالاهای باکیفیت دست به دست یکدیگر داده و منجر به توجه خریداران به کالاهای درجه دوم با قیمت پایین تر می گردد و تورم نیز به این مسئله دامن زده و خرید و توجه به کالاهای بی‌کیفیت بیشتر شده است.

آنچه که با اهمیت است متقاضیان محصولات درجه دو بیشتر در شهرهای دور افتاده و حاشیه روستاها هستند که در این شرایط باید نظارت افزایش پیدا کند که محصولات فولادی به هیچ عنوان در سازه ی اصلی ساختمان استفاده نگردد.

وی در پایان اظهار داشت: ترجیح فروشندگان و توزیع‌کنندگان این است که اصلا کالای درجه ۲ و بی‌کیفیت تولید نگردد و ترجیح ما نیز روی کالاهای استاندارد و قابل دفاع است اما شرایط و متقاضیان مسیر تولید را تغییر می‌دهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)