امید نافرجام بازار آهن به برجام

امید نافرجام بازار آهن به برجام
امید نافرجام بازار آهن به برجام

آهن پرایس: این روزها امید بازگشت به برجام با گذشت زمان کمتر شده و بازار ارز مجددا با نوسانات شدید و با روند صعودی همراه شده است. به طوری که روز گذشته نرخ دلار نقدی در اوایل روز با رشد بیش از 1000 تومان به 24 هزار و 750 تومان رسید اما بعد از گذشت ساعاتی ...

آهن پرایس: این روزها امید بازگشت به برجام با گذشت زمان کمتر شده و بازار ارز مجددا با نوسانات شدید و با روند صعودی همراه شده است. به طوری که روز گذشته نرخ دلار نقدی در اوایل روز با رشد بیش از 1000 تومان به 24 هزار و 750 تومان رسید اما بعد از گذشت ساعاتی با کاهش 350 تومانی نرخ دلار نقدی به 24 هزارو 400 تومان رسید. در این میان اما نرخ فروش اسکناس دلار صرافی ملی بعد از نوسانات ابتدایی با افزایش 510 تومانی نسبت به عصر پنجشنبه به 23 هزار و 720 تومان رسید. 

بازار آهن نیز با اینکه انتظار داشت با حضور بایدن و زنده کردن بار دیگر برجام قیمت ها کاهش یابد اما حال خبری از این کاهش نیست و بار دیگر نوسان گیری های قیمتی آغاز شده و این درحالی است که هنوز خبری از تقاضای مصرفی در این بازار نیست و برخی از تولیدکنندگان شروع به افزایش قیمت محصولات خود کردند و تعدادی از کارخانه ها و بنگاه داران که در چند هفته گذشته با تخفیف های چشم گیری اقدام به جذب مشتری می کردند از این موضوع صرف نظر کردند. و در این بین تعداد شرکت‌هایی که با بستن زود هنگام فروش سعی در تحریک بازار برای روزهای بعدی دارند، افزایش یافته است.

در ادامه میتوانید این خبر را نیز مطالعه کنید : توقف کاهش قیمت آهن

و اما در این میان می توان گفت اگر این تحرکات و روند صعودی دلار ادامه یابد تا زمانی که در همه بخش های اقتصاد کشور از جمله حوزه ساخت ‌وساز و فعالیت‌های عمرانی به عنوان بخش مصرف ‌کننده مقاطع فولادی رکود شدید همچنان باقی بماند با این حساب رشد قیمت های احتمالی بعدی صرفا به علت نوسانات نرخ دلار خواهد بود و ارتباطی با تقاضای واقعی مصرفی نخواهد داشت. البته تا وقتی که تکلیف ماجرای برجام مشخص نشود تمامی بازار ها همچنان با آشفتگی همراه خواهند بود و در بازار آهن هم شاهد خریداران واقعی نخواهیم بود . به هرحال با توجه به قیمت های اعلامی روز گذشته نوردکاران قیمت بیشتر انواع میلگرد آجدار بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش یافت و برخی نیز قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشتند که محدوده قیمتی میلگرد ۱۴ آجدار در کانال ۱۲ هزار و ۳۰۰ تا ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت.

وهمچنین در حوزه نبشی و ناودانی هم شاهد افزایش قیمت های برخی تولیدکنندگان بودیم و اما بیشتر تولیدکنندگان این محصولات نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند. در حوزه تیرآهن نیز افزایش‌های ۵۰ تومانی در نرخ هر کیلو از تیرآهن از سوی بعضی تولیدکنندگان این محصول صورت گرفت. دیگر شرکت های تولیدکننده تیرآهن نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند. بنگاه های تهران هم با افزایش 10 هزار تومانی و کاهش 30 هزار تومانی نرخ هر شاخه از سایزهای مختلف تیرآهن ذوبی همراه بودند و همچنین بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل قیمت محصولات خود را افزایش دادند به طوری که با وجود ثبات نسبی و کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ سایزهای مختلف پروفیل برخی شرکت‌ها، سایر تولیدکنندگان این حوزه نرخ کالاهای خود را بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش دادند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • علی
    علی1399/11/12 - 16:30 پاسخ

    واقعا برای مردم بسیار خوشحال کننده بود اگر دست اندرکاران صنعت فولاد کشورمان آنقدر هنر می داشتند که مطابق قیمتهای جهانی کسب در آمد کنند. اما امان از قیمت گذاری بر اساس دلاری که مربوط به کشور متخاصم با کشور ماست و میزان کردن اقتصادمان با ارزش پول آن کشور!!! باید به حال چنین شرایطی گریه کرد بخصوص مسئولانی که بدون هیچ عکس العملی فقط نظاره گرند و بدون تعصب به رکود در کشور دامن می زنند. به این جمله دقت کنید خرید به دلار و حقوق به ریال!!

    • محمد
      محمد1399/11/13 - 08:37

      وقتی قیمت دلار بالا میره بهانه می کنن قیمت ها را افزایش میدن اما وقتی قیمت دلار پایین میاد در قیمت ها هیچ تاثیر نداره