انجماد جهانی بازار فولاد

انجماد جهانی بازار فولاد
انجماد جهانی بازار فولاد

آهن پرایس: در پی بررسی های بازار داخلی و خارجی فولاد رویت می گردد که نرخ سنگ آهن وارداتی با درصد خلوص 62 درصد در چین و در طی 20 روز اخیرا به کمتر از 100 دلار رسیده است شاید بتوان اظهار داشت این مسئله دلیل تجربه و کاهش تقاضا در فصل زمستان است متوسط قیمت خلوص...


آهن پرایس: در پی بررسی های بازار داخلی و خارجی فولاد رویت می گردد که نرخ سنگ آهن وارداتی با درصد خلوص 62 درصد در چین و در طی 20 روز اخیرا به کمتر از 100 دلار رسیده است شاید بتوان اظهار داشت این مسئله دلیل تجربه و کاهش تقاضا در فصل زمستان است متوسط قیمت خلوص 62 درصد به طور تقریبی روزانه 6.85 دلار افت روزانه داشته که 96.45 دلار هر تن خشک سی اف آر می باشد. 

  به تحلیل آهن پرایس کاهش میزان تولیدات فولاد به موازات پیش بینی کاهش تقاضا در زمستان منجر به کاهش قیمت سنگ آهن در بنادر چین است، در نهایت امر نیز خریداران به دنبال تخفیف بیشتر برای محموله های نقدی است. 

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: عوامل مؤثر در بازار فولاد ایران

به عبارتی رکود بازار آهن و فولاد در فصل زمستان صرفا معطوف به بازار داخل کشور نیست و در بازار جهانی نیز این انجماد بازار نمود دارد. در شرایط کنونی و یخ زدگی بازار داخلی و خارجی شاید بهترین ایده تمرکز بر بازارهای صادراتی منطقه باشد و صادرات میلگرد به عراق و صادرات تیرآهن به ترکیه از گزینه های پر اهمیت می تواند باشد. 

فعالیت مجدد فولاد ازنا 

خوش خبری های اخیرا  نیز حاکی از این است که کارخانه  فولاد ازنا که در سال 81 موفق به دریافت مجوز شده بود و همچنین شروع فعالیت رسمی و احداث این کارخانه در سال 84  انجام گرفته بود اما متاسفانه سالها بود که فعالیت این کارخانه متوقف شده بود، در حالیکه این پروژه می تواند یکی از مهم ترین پروژه های استان لرستان باشد و ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن ورق در فاز اول و همچنین سالانه 700 هزار تن ورق فولاد  در فاز دوم  را دارد و با ورود به چرخه فعالیت صنعتی استان لرستان که بر اساس بیانات مسئولان ذیربط طی 10 روز آتی به خریداران جدید واگذار خواهد شد نوید بخش احیا و بهره برداری و همچنین اشتغال زایی خواهد بود. 

شاید بتوان اظهار داشت پروژه کارخانه ازنا در استانی که سطح بیکاری خیلی بالاست می تواند اشتغال زایی در حدود 500 نفر داشته باشد و این رقم برای افرادی است که به طور مستقیم در این حوزه فعالیت می نمایند چه بسا در برخی مشاغل دیگر نیز به صورت غیرمستقیم اثرگذار خواهد بود. 

تاثیر مثبت دیگری که مجتمع فولاد ازنا در چرخه اقتصاد کشور خواهد داشت از خروج سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری می نماید.

عرضه های مقاطع فولادی در بورس کالا 

در روز جاری بیش از 21 هزار تن محصولات فولادی در تالار صنعتی عرضه خواهند شد. براساس اطلاعیه صادره از سوی سازمان بورس امروز در تالار صنعتی 21 هزار و 349 تن از انواع مقاطع طویل فولادی به همراه انواع ورق عرضه می گردد. 

شایان ذکر است قیمت پایه متوسط سبد میلگرد کلاف  14 هزار و 883 هزار تومان می باشد و این رقم 3.4 درصد از قیمت متوسط پایه عرضه پیشین این محصول بالاتر می باشد لازم به توضیح است میزان عرضه این محصول نسبت به هفته پیشین 45.1درصد افزایش یافته است. 

قیمت پایه متوسط اعلامی تیرآهن مخلوط نیز 13 هزار تومان بود که نسبت به هفته پیشین 7.6 درصد کاهش یافته است. آخرین گزینه نیز عرضه ورق گالوانیزه ویژه لوازم خانگی فولاد تاراز چهار محال با حجم 2 هزار تن با قیمت پایه 28 هزار و 498 تومان اعلام قیمت شد که رشد قابل ملاحظه ای و در حدود 4.5 درصد داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)