اهتمام دولت برای رونق بازار فولاد

اهتمام دولت برای رونق بازار فولاد
اهتمام دولت برای رونق بازار فولاد

آهن پرایس: در سال گذشته با قطعی های برق چرخه های اقتصادی ما حد زیادی دچار خسارت های فراوان شد و ما برای رونق چرخه اقتصادی نیازمندیم که بر صنایع فولادی توجه ویژه شود. رونق در چرخه صنایع فلزی به معنی رونق...

آهن پرایس: در سال گذشته با قطعی های برق چرخه های اقتصادی ما حد زیادی دچار خسارت های فراوان شد و ما برای رونق چرخه اقتصادی نیازمندیم که بر صنایع فولادی توجه ویژه شود. رونق در چرخه صنایع فلزی به معنی رونق در مسکن سازی است و میزان عرضه و تقاضای آهن آلات ساختمانی را به تعادل خواهد رساند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد برق صنایع فولادی معتقد است: در سال جاری باید نهایت تلاش و اهتمام از سوی دستگاه ها به کار گرفته شود تا از قطعی برق صنایع و همچنین در سطح خانگی جلوگیری شود چرا که قطعی برق موجب خسارت های سنگین در چرخه اقتصادی ما خواهد شد. 

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بسیار ضروری است که برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر فولاد و سیمان برنامه ریزی منسجم و منظمی شکل گیرد. 

غالبا بر اساس تجربه سال گذشته شروع خاموشی ها از بخش صنعت آغاز می شود که صنایع فولاد و سیمان با قطعی برق آسیب می بیند.ما زمانی قدرتمندتر حرکت می کردیم و یکی از صادر کنندگان انرژی بودیم اما شوربختانه امروز با مشکل تولید برق مواجهیم شاید زمانی که صادر کننده انرژی بودیم چشم انداز چند سال بعد را مد نظر قرار نداده بودیم باید مجددا تلاش شود که خودمان را بازسازی کنیم و نیروگاه ها را به چرخه بازدهی موفق سوق دهیم و همچنین مشکلات نیروگاههای خصوصی را برطرف نماییم و شبکه های انتقال بازسازی شوند. 

ما نیاز داریم تا از ظرفیت های خوب کشور استفاده نماییم هر چند که بازسازی شبکه ها ممکن است اندکی زمانبر باشد اما چنانچه مدیریت صحیح و دلسوزانه اعمال شود می توانیم با همسایگانمان تبادل انرژی داشته باشیم.

مخصوصا در زمان اوج مصرفی کمبود ها را جبران نماییم و نه تنها برق مصارف خانگی بلکه برق در بخش صنعت نیز قطع نگردد. ایشان همچنین افزود : اگر تامین برق و کاهش خاموشی ها در دولت سیزدم محقق شود به عبارتی همچون امتحانی برای وزارت نیرو است و امیدواریم از این امتحان سربلند بیرون آیند البته پرواضح و مبرهن است که رسیدن به این هدف مستلزم داشتن تمهیدات و برنامه ریزی منسجم می باشد. 

واردات فولاد به کشور 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از برنامه های آتی  تهاتر با روسیه و واردات فولاد است که به زودی در دست اقدام است.دلیل اقدام به تهاتر با روسیه این است که شرکت های خودروسازی روسیه در تولید قطعات خودرو خود مشکل دارند و این فرصت غنیمتی برای کشور ماست که صادرات این قطعات را به روسیه در دستور کار قرار دهد همچنین کشور ما در زمینه توربین های گازی فناوری خوبی کسب کرده است که در نتیجه آن منجر به امضای قرار داد با نیروگاه های روسی در جهت تعمیرات این توربین هاست که با انجام این صادرات می توانیم وارد تهاتر شده و مواد اولیه را وارد نماییم.  

اثرات افزایش عرضه در بورس کالا 

بر اساس اگهی منتشر شده از سوی مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران ، شمش ، نخ پلی استر و بنزن در 4 شرکت برای عرضه در بازار اصلی پذیرش می شوند. بنابراین شمش فولادی شرکت ذوب و نورد شمش تبریز و بنزن شرکت پالایش نفت تبریز راهی بازار اصلی بورس کالای ایران خواهد شد. بالغ بر هزار و 400 تن شمش در شرکت ذوب روی بافق برای عرضه در بورس کالا پذیرش شده اند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه نمایید: مخاطرات فولاد ایران و رشد فولاد چین 

از دیگر عرضه های بورس کالا می توانیم به سولفوریک اسید، اکسید آلومینیوم ، گلیسیرین، کنسانتره سرب، شمش زاماک، کالای سپری ، کلینکر و نخ فیلامنتی پلی استر در بورس کالا اشاره داشت. در تاریخ سوم خردادماه کالاهای مذکور با بررسی مدارک و مستندات در سیصد و چهل و یکمین جلسه کمیته عرضه پذیرفته شد.
 

 

 

 

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)