اهمیت تولید داخلی فولاد

اهمیت تولید داخلی فولاد
اهمیت تولید داخلی فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به گفته کارشناسان اقتصادی همه سازمان ‌های ذی‌ربط باید در کار فروش و عرضه محصولات تولیدی به بازارهای صادراتی، به صنعت فولاد کمک کنند زیرا تولید، اگرچه بخش عمده‌ای است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به گفته کارشناسان اقتصادی همه سازمان ‌های ذی‌ربط باید در کار فروش و عرضه محصولات تولیدی به بازارهای صادراتی، به صنعت فولاد کمک کنند زیرا تولید، اگرچه بخش عمده‌ای است  اما توزیع آن نیز اهمیت کمتری از تولید ندارد. بازاریابی، شناخت بازار و کالا رسانی به آن از جمله عوامل مهمی‌ به‌ شمار می ‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد تا یک محصول بتواند به دست مصرف‌ کننده آن برسد. در حال‌ حاضر بسیاری از کشورهای خریدار فولاد ایران، به دلیل تحریم ها از سوی آمریکا روابط چندان گرمی با ایران ندارند. چند درصد از فعالیت های شرکت های فولادی عرضه داخلی و چند درصد صادراتی است. 

شرکت های بازرگانی آهن و فولاد در بخش توزیع این محصولات فولادی سرمایه‌ گذاری و نسبت به تامین نقدینگی کارخانه‌ هایی که برای ما مقرون‌ به‌ صرفه هستند اقدام می‌کنند و تا جایی‌ که نیاز داشته باشد تامین سرمایه برای آنها انجام می‌شود. این کار بسیار وسیع است و نیز به‌ صورت تخصصی پیش می رود، اما بیشترین تخصص ما در عرضه آهن و فولاد در تولید داخلی کشور است و وجود کارخانجات بزرگی از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان دلیلی بر صحت این ادعا می باشد. طی سالیان اخیر وزارت صنعت همواره بر این نکته تاکید کرده است که مکانیزم بورس کالا آن طور که باید و شاید مفید واقع  نشده و باید محصولات در بازار آزاد داد و ستد شوند. 

داستان خروج محصولات پتروشیمی که در زمان وزارت محمدرضا نعمت زاده بر وزارت صنعت مباحث فراوانی را به بار آورد، در همین راستا ارزیابی می شود اما در جدید ترین دستور العمل وزارت صنعت اقدام به برداشتن الزام عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا کرده است که این اقدام موجب افزایش قیمت این محصول در بازار فولاد شده است.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)