ایجاد محدودیت در امر صادرات

ایجاد محدودیت در امر صادرات
ایجاد محدودیت در امر صادرات

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد به ‌دنبال ابلاغیه اخیر وزارت صمت مبنی بر اجازه صادرات ۲۵ درصدی تولیدات فولادی در سال ‌جاری، مسئولین به‌ جای آن که مشوق صادرات باشد، محدودیت برای آن تعیین می‌کنند بنا براین با محدودیت‌ های موجود...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد به ‌دنبال ابلاغیه اخیر وزارت صمت مبنی بر اجازه صادرات ۲۵ درصدی تولیدات فولادی در سال ‌جاری، مسئولین به‌ جای آن که مشوق صادرات باشد، محدودیت برای آن تعیین می‌کنند بنا براین با محدودیت‌ های موجود، جهش تولید در صنعت فولاد به خطر خواهد افتاد.

با توجه به اظهارات کارشناسان می توان گفت: تصمیماتی که گرفته می‌شود، درست برعکس نیازهای صنعت فولاد کشور می باشد، که در کنار اعمال محدودیت‌ها، تحقق شعار جهش تولید برای سال جاری به خطر خواهد انداخت. البته اگر تحقق این شعار برای صاخبان صنایع مهم باشد می بایست شاهد گزارش موارد این چنینی به وزارت صنعت، معدن و تجارت  برای صادرات مجوز می بودیم چرا که در چنین شرایطی صادرکننده نمی‌تواند برای صادرات خود قرارداد بلند مدت تنظیم کند.

به اظهارات مسئولین بازار فولاد، در سال جاری قرار است که تولید فولاد خام در کشور به ۳۰ میلیون تن برسد که  از این میزان ۱۰ میلیون تن در گروه فولاد مبارکه شامل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان و فولاد سبا تولید ‌می شود. رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با انتقاد به محدودیت‌ های صادرات فولاد، اعلام داشت که  در حوزه صادرات فولاد نگرانی خاصی وجود ندارد آنهم در شرایطی که دو سوم شمش فولادی تولیدی، مازاد بر نیاز داخل است و باید صادر شود. از این رو نباید فراموش کرد که معدن و صنایع معدنی ما تحریم است، در نقل و انتقالات ارز به کشور با محدودیت مواجه می باشد.  در شرایط دشوار تحریم و بحران کرونا این مطلب که تولید داخل شمش فولاد بیش از دو برابر نیاز داخلی می باشد ، مسوولان دولتی باید با واحد های فولاد سازی ارتباطی مثبت و مستقیم  برقرار کنند تا مشخص کند، برای افزایش صادرات به چه تسهیلاتی نیاز دارند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • حسام
    حسام1399/02/24 - 22:09 پاسخ

    وقتی که ۲سوم شمش تولید کشور مازاد نیازه ! چطور تولید کننده های داخلی بخاطر نبود یا کمبود شمش اهن این بلا رو سر بازار دراوردن‌ الان بجز تهران و چند کلانشهر تو شهرستانها و روستاها مردم توان خرید ندارن.معادله هزینه فایدس. اون تهرانه که برا حداقل متری ۲۵ میلیون تومان فرقی نکنه که اهن ۵ باشه یا ۲۵ همه ی ما و شما هم میدونیم که تا حداقل شروع بکار مجلس جدید شرایط همین طوری خواهد بود

  • مسعود مرادی
    مسعود مرادی1399/02/21 - 22:54 پاسخ

    ان شاالله که صادرات اهن محدود شود و اهن های انبار وارد بازار شود و یه مقداری اهن ارزان شود