بازار آهن در ثبات نسبی

بازار آهن در ثبات نسبی
بازار آهن در ثبات نسبی

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوساناتی در جهت صعودی داشت و دلار بالای ۲۸ هزار تومان معامله می شد و در نرخ ۲۸هزار و ۲۹۰تومان به فروش می رسد، بازار آهن خوشبختانه دنباله رو نرخ نشد و ثبات نسبی و کاهش جزیی در برخی مقاطع...

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوساناتی در جهت صعودی داشت و دلار بالای ۲۸ هزار تومان معامله می شد و در نرخ ۲۸هزار و ۲۹۰تومان به فروش می رسد، بازارآهن خوشبختانه دنباله رو نرخ نشد و ثبات نسبی و کاهش جزیی در برخی مقاطع را اعمال کرد. 

متاسفانه حد فاصل نرخ ارزنیمایی و بازار آزاد هم اکنون بسیار زیاد شده است و در حدود ۵ هزار تومان است، از سوی دیگر در بازار جهانی نیز شاهد اصلاح قیمتی مقاطع هستیم به طور کلی وضعیت دلار و قیمت های بازار جهانی تاثیر مستقیم بر نرخ پایه محصولات در بورس کالا خواهد گذاشت و بلا شک خرید از بورس برای فعالان بازار فولادی بسیار بهتر خواهد بود.

شایان ذکر است در پی اعمال نظارت  بر عرضه ها در بورس کالا از سوی وزارت صمت و همچنین تهدید به ممنوعیت صادراتی در صورت عدم رعایت کف عرضه می توانیم  منتظر باشیم که بازار آزاد نیز تحت تاثیر همین شرایط تلاشی در جهت توازن نماید و در نهایت امر منجر به اصلاح قیمت ها در بازار مقاطع گردد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بازار آهن پس از استقرار وزرا

هرچند پر واضح و مبرهن است که این اصلاح جزئی قیمتی در مقابل شیب تند افزایش قیمتی که سپری شده اصلا به چشم نمی آید اما به طور کلی همین که در روزی که دلار صعودی بوده قیمت  آهن آلات بالاتر نرفته است خود روزنه ی امیدی بر بازار مقاطع فعلی است. 

چنانچه دلار با شیب تندتری مسیر صعودی را سپری کند و به کانال ۳۰ هزار تومان برسد، آنگاه باز هم جو روانی بازار و نابسامانی و چند عوامل مختلف می تواند بازار مقاطع را نیز صعودی نماید. 

با بررسی قیمت روز آهن آلات در روز گذشته مشاهده شد که قیمت میلگرد در اکثریت شرکت ها ثابت بوده و همچنین دو شرکت نیز قیمت خود را کاهش داده اند. 
در بازار نبشی و ناودانی اکثر مبادی فروش ثبات قیمتی نبشی و قیمت ناودانی را لحاظ کردند. در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلوفروشی ثبات قیمتی و بخش شاخه فروشی کاهش قیمت تیرآهن را اعمال کردند.در بازار پروفیل برخی از مبادی کاهش قیمت پروفیل و برخی دیگر افزایش قیمتی را اعلام کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)