بازار آهن پس از استقرار وزرا

بازار آهن پس از استقرار وزرا
بازار آهن پس از استقرار وزرا

آهن پرایس: یکی از شاخص ترین روند این روزهای بازارهای داخلی نرخ ارز می باشد، یعنی قدرت این روند نسبت به سایر عوامل بیشتر است و نوسانات نرخ ارز مستقیما بر بازار اثر دارد. در پی هفته گذشته، نرخ ارز دوبار به سوی ۳۰ تومان تازید...

آهن پرایس: یکی از شاخص ترین روند این روزهای بازارهای داخلی نرخ ارز می باشد، یعنی قدرت این روند نسبت به سایر عوامل بیشتر است و نوسانات نرخ ارز مستقیما بر بازار اثر دارد.

در پی هفته گذشته، نرخ ارز دوبار به سوی ۳۰ تومان تازید و حتی پس از مدت ها مقاومت ۲۸ هزار تومان نیز شکسته شد، اما بر اساس نمودارهای پیشین که رویت شده بود هم نرخ ارز پول بک زده و به کانال زیر ۲۸ هزار تومان بازگشته است. 

اگرچه در شرایط فعلی دلار با نرخ ۲۸ هزار تومان فاصله ی کمی دارد، اما نقطه امیدواری مستقر شدن وزراست که ممکن است بازارساز وارد عمل شود و در جهت کنترل بازار تدبیری بیندیشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : آهن در خلاف جهت نرخ ارز

در هفته ی پیش رو سفرهای منطقه ای وزیر خارجه به عراق و قطر آغاز خواهد شد و می تواند روزنه ای در جهت بهبود ورود ارز به کشور را رقم زند،البته شایان ذکر است مشکل اصلی بازار عواملی همچون کاهش ارزش ریال به دلیل رشد نقدینگی، کسری بودجه و عدم استقبال از اوراق می باشد. 

متاسفانه هنوز هم احتمال حرکت ارز به سوی ۳۰ هزار تومان وجود دارد هرچند که دلایل مختلفی از جمله استقرار وزرا و شرایط منطقه این احتمال را کمتر از قبل خواهد کرد، ممکن است نرخ ارز روی همین ۲۷ الی ۲۸ هزار تومان زیر نوساناتی را لمس نماید. 

نکته قابل توجه این است که بر اساس مصوبه وزارت صمت برای فولادی ها در جهت رعایت کف عرضه، می توانیم به رشد و تقویت عرضه های بورس کالا امیدوار باشیم، مخصوصا در مورد عرضه شمش که با تحت فشار قرار دادن القایی ها قدری در آرامش و حتی اصلاحات جزیی قیمت ها می تواند موثر باشد. 

قیمت های جهانی نیز در حالت اصلاح است، قیمت سنگ آهن نیز کمی بهبود یافته است و کف ۱۶۰ دلاری را مجددا به دست آورده اما به طور کلی اکثریت موسسات جهانی روزهای جالبی را برای بازار پیش بینی نمی کنند. 

در هفته ی پیشین هرچند بازار در روزهای های آخر هفته چهارشنبه و پنج شنبه به ثبات و بعضا اصلاح نسبی رسید اما به طور کلی قیمت ها نسبت به هفته ای پیشتر آن رشد داشته است، به طور مثال میلگرد آجدار ۱۴حدودا افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به ابتدای هفته داشت و روی نرخ ۱۷ هزار و ۷۷۷ تومان معامله می شد. 

چنانچه عرضه های شمش ادامه داشته باشد، خواه ناخواه القایی ها ناچار به اصلاح قیمت خواهند بود و این وضعیت با توجه به رکود سنگین و یخ زدگی تقاضا  منجر به ثبات قیمت ها با روند کاهش جزئی خواهد بود.

حالت دیگر این است که چنانچه نرخ ارز به سوی ۳۰ هزار تومان حرکت کند احتمال ثبات قیمت توام با افزایش جزیی وجود خواهد داشت، که بر اساس شواهد موجود احتمال حالت اول بیشتر است، اغلب روندها به سوی ثبات و کاهشی شدن قیمت ها تمایل دارد، اگر اتفاق دیگری در نرخ ارز رخ دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • مقیمی
    مقیمی1400/06/07 - 01:47 پاسخ

    تحلیل منطقی و با دلیل بود اگر ..و اگر بستگی بچند اگر دارد که انشالله اگر......