بازار آهن در حال تخلیه التهاب

بازار آهن در حال تخلیه التهاب
بازار آهن در حال تخلیه التهاب

آهن پرایس: روز گذشته در بازار ارز شاهد ثبات نسبی بوده ایم و قیمت دلار با کاهش 70 تومانی وارد کانال 25 هزار و 500 تومان شد و در راستای این موضوع التهابات بازار آهن نیز تا حدودی کاهش یافت به گونه ای که در اکثر مبادی شاهد ثبات قیمت ها بودیم. در همین بین تعدادی از کارشناسان اقتصادی معتقدند...

آهن پرایس: روز گذشته در بازار ارز شاهد ثبات نسبی بوده ایم و قیمت دلار با کاهش 70 تومانی وارد کانال 25 هزار و 500 تومان شد و در راستای این موضوع التهابات بازار آهن نیز تا حدودی کاهش یافت به گونه ای که در اکثر مبادی شاهد ثبات قیمت ها بودیم. 

در همین بین تعدادی از کارشناسان اقتصادی معتقدند چنان چه تنش مابین ایران و رژیم صهیونیستی افزایش یابد آنگاه در روزهای آتی التهاب جدیدی در بازار ارز ایجاد خواهد شد، البته بسیار وابسته به سطح تنش است.در حال حاضر قیمت های جهانی نیز با ثباتی نسبی همراه هستند و تغییرات چندانی در این نرخ ها رویت نمی شود؛ از سوی دیگر وضع برق واحدهای فولادی اندکی بهبود یافته و امید افزایش تولید محصولات فولادی وجود دارد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رشد ملایم قیمت آهن آلات

با توجه به نبود خریدار و مصرف کننده در بازار فعلی ممکن است در روزهای آینده ثبات قیمتی رقم بخورد البته به شرطی که تحول چندانی در بازار ارز نداشته باشیم. اما در بازار پروفیل کاملا نابسامانی مشاهده می شد؛ در واقع در روز گذشته معاملات ورق در بورس کالا با رقابت زیادی همراه بود همچنین برخی از مبادی فروش به طور کلی فروش خود را بسته بودند و تعداد کمی از فروشندگان نیز قیمت خود را 600 الی 900 تومان افزایش دادند.

طبق برسی های میدانی انجام شده در بازار آهن آلات در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بود و برخی از شرکت ها نیز افزایش 20، 50 و 200 رو لحاظ کردند همچنین یک شرکت نیز کاهش 100 تومانی را به نمایش گذاشت.در بازار تیرآهن نیز شاهد افزایش قیمت تیرآهن در بخش کیلو فروشی در حدود 50 تومان  و در بخش شاخه فروشی نیز کاهش قیمت 20 تا 30 هزار تومانی همراه با ثبات در بخشی از مبادی فروش رویت شد. 

در بازار آزاد نیز قیمت نبشی و قیمت ناودانی در اکثر مبادی فروش ثابت بود و یک شرکت نیز افزایش 100 تومانی را لحاظ کرد البته در این حوزه نیز شاهد فروش محدود و بعضا توقف فروش بودیم. در بازار پروفیل نیز تحت فشار معاملات بورس کالا افزایش قیمت ها در حدود 500 الی 900 تومان بود و قیمت پروفیل با ضخامت 2 میل ورق مبارکه به کانال 27 هزار تومان رسید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • یادگاری
    یادگاری1400/05/14 - 00:12 پاسخ

    با آمدن رییسی شکی نداشته باشین که قیمت مصالح ساختمانی به شدت سقوط خواهد کرد. چون وعده انتخاباتی ایشان و روز تنفیذ موضوع سرو سامان دادن مسکن بوده و به شدت این امر حیثیتی بوده و انشاءالله با برخورد قاطع با دلالان و احتکار کنندگان این حوزه شاهد روزهای خیلی خوبی خواهیم بود.

  • فرهاد
    فرهاد1400/05/12 - 12:40 پاسخ

    چرا باید التهاب ایران و اسرائیل در بازاری که صفر تا صد آن در اختیار خودمان هست تاثیر بگذارد. ما وقتی از موضع قدرت با اسرائیل درگیر هستیم چرا باید تاثیری در بازارها داشته باشد. اینها بهانه های ساختگی رانتخوارانی هست که آهن و سیمان و کلیه لوازم را در انبارها دپو کرده اند تا به چند برابر قیمت بفروشند. پس اینها حتما باید جو منفی بدهند تا بازار را آشفته کنند. که انشاالله با آمدن آقای رئیسی پروبال این خیانتکاران به کشور شکسته خواهد شد و آرامش در کل بازارها بوجود خواهد آمد.