بازار آهن در هاله ای از ابهام

بازار آهن در هاله ای از ابهام
بازار آهن در هاله ای از ابهام

آهن پرایس: در روز گذشته در حالی بازار ارز بعد از تعطیلات محرم باز شد که نرخ دلار از کانال ۲۷۰۰۰ تومان عبورکرد و در کانال ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه هفته پیش ۳۵۰ تومان افزایش داشته و به همین موازات برخی از مبادی فروش نیز قیمت میلگرد را افزایش دادند...

آهن پرایس: در روز گذشته در حالی بازار ارز بعد از تعطیلات محرم باز شد که نرخ دلار از کانال ۲۷۰۰۰ تومان عبورکرد و در کانال ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه هفته پیش ۳۵۰ تومان افزایش داشته و به همین موازات برخی از مبادی فروش نیز قیمت میلگرد را افزایش دادند و البته در سایر مبادی فروش نیز از جمله پروفیل، نبشی، ناودانی و تیرآهن اکثریت فروشندگان ثبات قیمتی را لحاظ کردند.

شایان ذکر است اوضاع منطقه ی هرات نیز بهبود یافته است و مناسبات تجاری ورود ارز از این بخش مجدداً جریان پیدا کرده، اما رشد ارز ناشی از عوامل دیگری است که به طور مثال وضعیت بد بودجه دولتی و همچنین نتیجه مذاکرات موثر در نرخ ارز می باشد و در نتیجه نرخ دلار به رشد لاک پشت وارانه ی خود ادامه می دهد.

البته با بررسی  قیمت های جهانی بازار نیز شاهد ادامه اصلاح قیمت ها و کاهش نرخ محصولاتCIS  هستیم، همچنین نرخ شمش به ۶۱۰ دلار در هر تن رسیده، در حالی که نرخ شمش در اوج خود به 725 دلار نیز رسیده بود اما آنچه که پیداست رشد دلار مانع از اصلاح قیمت‌ها در بازار داخل شده است و چسبندگی بالای قیمت‌های بازار فولاد در کنار رشد قیمت‌ها نتیجه‌ای جز عمیق تر شدن رکود و عقب نشینی خریداران ندارد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سازوکار بازار آهن تحت تاثیر نرخ ارز

به طور کلی در شرایط فعلی نرخ ارز مهم‌ترین اثر را در روند بازارها دارد و وضعیت آن پر از ابهام است، برخی از کارشناسان معتقدند که ارز ممکن است به ۳۰ هزار تومان برسد اما برخی دیگربر آنند که با آغاز فعالیت های دولت سیزدهم شرایط ارز بهبود خواهد یافت و به محدوده ۲۴ الی ۲۵ هزار تومان خواهد رسید که حال باید منتظرباشیم تا ببینیم دولت سیزدهم در جهت کنترل نرخ ارز چه خواهد کرد؟

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات در روز گذشته مشاهده شد،شش شرکت از مبادی فروش، قیمت میلگرد را در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش دادند.

در بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر مبادی فروش ثبات قیمت نبشی و ثبات قیمت ناودانی را لحاظ کردند البته قابل توجه است که اکثریت فروشندگان در روز گذشته فروش خود را بستند.در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی و شاخه فروشی ثبات قیمتی تیرآهن رویت شد. در بازار پروفیل یکی از شرکت های  افزایش قیمت پروفیل و یک شرکت نیز ثبات قیمتی را لحاظ کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • فرهاد
    فرهاد1400/05/31 - 13:39 پاسخ

    وقتی خود شما می‌گویید قیمت‌های جهانی رو به پایین هست در تامین دلار از افغانستان مشکل حل شده و همه خبرها جو مثبت را نشان می‌دهد چرا بازار آهن در ابهام هست. ابهام در دولتمردان قبلی هست که نمیگذارند بازار به ثبات برسد. انشاالله تا چند روز دیگر که کابینه آقای رئیسی مشخص شد و وزیران قبلی دست از سر دولت فعلی برداشتند همه چیز به حول قوه الهی درست خواهد شد. دلار به 20 تومن خواهد رسید و قیمت آهن هم به طبع آن خیلی پایین خواهد آمد. دوستان خرید نکنید تا آن رانت‌خواری که با دلار 4200 تومان آهن را در انبار دپو کرده مجبور بشود تا قیمت‌ها را پایین بیاورد.