بازار آهن پتانسیل افزایش قیمت ندارد!

بازار آهن پتانسیل افزایش قیمت ندارد!
بازار آهن پتانسیل افزایش قیمت ندارد!

بازار آهن در سه روز آغازین هفته گذشته ثبات نسبی خود را حفظ کرد که این ثبات قیمتی بیشتر به دلیل تلاش بازار برای حرکت به سمت تعادل میان عرضه و تقاضا بود. البته ناگفته نماند همچنان ضعف تقاضای واقعی در بازار به چشم میخورد و بسیاری از تولیدکنندگان را به چالش ...

بازار آهن در سه روز آغازین هفته گذشته ثبات نسبی خود را حفظ کرد که این ثبات قیمتی بیشتر به دلیل تلاش بازار برای حرکت به سمت تعادل میان عرضه و تقاضا بود. البته ناگفته نماند همچنان ضعف تقاضای واقعی در بازار به چشم میخورد و بسیاری از تولیدکنندگان را به چالش کشیده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، فعالان بازار آهن و فولاد چشم انداز هفته پیش رو را متغیر می دانند و اعتقاد دارند که بازار فولاد پس از گذشت هفته اخیر که ثبات نسبی داشت، در برهه کنونی به دنبال تحرکات جدی تر می باشد. هر چند که به وقوع پیوستن چنین روندی در شرایط کنونی بازار و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، چندان غیر ممکن به نظر نمی رسد. با این حال معاملات همچنان در حال انجام است و در برخی موارد نیز جهش های قیمتی در بازار با توجه به میزان عرضه و تقاضا دیده می شود که چندان خوشایند فعالان بازار فولاد نیست.

بررسی معاملات بورس کالا نشان می دهد که برتری تقاضا به عرضه زمانی رخ خواهد داد که کالاهای میانی مانند میلگرد آجدار جذابیت بیشتری برای مشتری داشته باشد و تولیدکنندگان نیز کالاهایی خاص با قیمت مناسب تر در بورس کالا عرضه کنند. در حال حاضر با توجه به ضعف تقاضای واقعی در بازار و بورس کالا، موجودی انبارها به نسبت قبل تقویت شده است و کشش حجم اضافی تر را ندارد اما با این وجود نمی توان گفت که بازار پتانسیل جذب عرضه های گسترده را از دست داده است چراکه هنوز به پایان سال زمان باقی است و ممکن است در هفته های پیش رو بازار دستخوش تغییرات شود. آنچه که واضح است، موجودی انبارها بالاست و نمی توان انتظار رشد بیشتر قیمت آهن را در بازار داشت؛ از این رو مصرف کنندگان نیز به امید کاهش قیمت ترجیح دادند از خرید کناره گیری کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (12)

  • فرزاد
    فرزاد1397/11/11 - 00:47 پاسخ

    نخرید .من با اینکه ساختمان در حال ساخت دارم صبر میکنم. بزارید تقاضا نباشه تا قیمت بیاد پایین

  • علی
    علی1397/11/07 - 21:48 پاسخ

    عجب مملکتی شده

  • حسن
    حسن 1397/11/07 - 19:16 پاسخ

    کی به فکره مردم هست اخه.خبر میگیری از امریکا و کجا و کجا اقتصاد نابوده.چرا به فکره خودتان نیستید.اینا خودشونن بخدا سهام دارن مردم چی بیکارید

  • دبیر
    دبیر1397/11/07 - 16:35 پاسخ

    سیاست جدید تولیدکنندگان این است که هر روز مبلغ ناچیزی را بر قیمت ها می افزایند . چرا هیچ نهاد نظارت کننده ای از این افزایش ناچیز روزانه قیمت ها سوال نمی پرسد؟؟؟؟؟

  • احمد
    احمد1397/11/07 - 15:51 پاسخ

    واقعا که مملکت خر تو خره خودشون ادعا میکنن که رتبه ۱۰دنیا رو توی تولید فولاد دارن اونوقت این بازار ماست قیمت ها کاهشی نیست بلکه هی افزایشیه

  • حسن
    حسن1397/11/07 - 15:07 پاسخ

    پتانسیل افزایش قیمت بیش از این؟. خیلی پررویی می خواد که باز هم در انتظار افزایش قیمت باشید. هر وقت افزایش یافت به نوعی استقبال می کنید. و وقتیهم کاهش یافت تیتر می زنید بی ثباتی بازار . واقعا که.

  • مرتضی
    مرتضی1397/11/07 - 14:39 پاسخ

    بیچاره مصرف کننده ای مثل من شانس نداریم که باز قیمت ها داره میره بالا .یکی هست بگه چکار کنیم

  • سام
    سام1397/11/07 - 14:05 پاسخ

    دنبال بهتر شدن نباشی بهتر ک نمیشه بد ترم میشه فک کنم خبر نداری کل جنسا ثانیه ای میرن بالا پایین کجا بود بالا نبرنش خوبه

  • ناصر
    ناصر1397/11/07 - 12:27 پاسخ

    هیچکس خرید نمی کنه تا قیمت ها بیاد پایین.

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/11/07 - 12:07 پاسخ

    پرایس ممنون که به نفع متقاضی تیتر میزنی، اما دیگه ازین حرفا گذشته، خریداران دیگه با دولت طرفن، این یعنی منتظر معجزه نباشید، این مملکت بی صاحب هیچیش درست نمیشه.

  • محمدم
    محمدم1397/11/07 - 12:00 پاسخ

    با سلام من همچنان خرید نمیکنم تا قیمتها بهتر شود. تحریم تحریم تحریم

    • 1
      11397/11/07 - 18:32

      دقیقا همه باید همین کار را انجام دهیم. تحریم تحریم تحریم