بازار آهن گرفتار قیمت های کاذب

بازار آهن گرفتار قیمت های کاذب
بازار آهن گرفتار قیمت های کاذب

آهن پرایس: در روز پیشین نرخ دلار نوسان چندانی نداشت و ثبات نسبی را طی کرد و در پایان روز روی نرخ 25 هزار تومان بسته شد. در این میان در بازار آهن شاید از شدت التهابات کاسته شد، اما به طور کلی بازار، نابسامان و پر از سردرگمی بود. لازم به ذکر است که آن دسته از  مبادی فروشی که افزایش قیمت...

آهن پرایس: در روز پیشین نرخ دلار نوسان چندانی نداشت و ثبات نسبی را طی کرد و در پایان روز روی نرخ 25 هزار تومان بسته شد. در این میان در بازار آهن شاید از شدت التهابات کاسته شد، اما به طور کلی بازار، نابسامان و پر از سردرگمی بود. لازم به ذکر است که آن دسته از  مبادی فروشی که افزایش قیمت را نیز اعلام نکرده بودند خود را به موج افزایش رساندند؛ این تغییرات افزایش قیمتی با شیب تند در حوزه نبشی و ناودانی و پروفیل بسیاد چشمگیر بود.

هر چند بسیاری از مبادی فروش میلگرد همچنان فروش خود را بسته اند، اما باز هم می توان گفت از آنجایی که تقاضای واقعی چندانی در بازار نیست؛ این التهابات نباید خیلی ماندگار باشند. خبرها حاکی از آن است که قیمت پایه شمش در قیمت کف در این هفته 1.1درصد بالا می رود. اما این قیمت با کمبود عرضه ی منطقی خود می تواند عامل دیگری بر بی ثباتی بازار باشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت های افسار گسیخته بازار آهن

در هفته گذشته، روز چهارشنبه حجم قابل توجهی از عرضه محصولات در بورس کالا از روی تابلو لغو شد؛ چنانچه این هفته مجددا این اتفاقات تکرار شود، بلا شک بر حجم التهابات خواهد افزود. از سوی دیگر قطعی برق و خاموشی ها نیز بهانه ای شد تا بدین وسیله خریدهای سلف در تاریخ مقرر تحویل نشود. اگر چه این روند قانونی نیست، به طور کلی کاهش حجم عرضه و عدم تحویل قرار دادها یکی از معضلات اصلی این حجم از نابسامانی است. 

در هر صورت در روز گذشته قیمت میلگرد در محدوده 100 الی 600 تومانی  با افزایش مواجه بود. تعداد کمی از مبادی فروش نیز ثبات قیمتی را اعمال کردند؛ کف قیمتی در میلگرد روی نرخ 16 هزار و 750 تومان و سقف قیمتی با افزایش 200 تومانی روی  نرخ 17 هزار و 700 تومانی اعلام  و روانه بازار شد. 

در بازار نبشی و ناودانی برخی مبادی فروش که از افزایش قیمت ها جا مانده بودند با شیب تند خود را بر موج افزایش قیمت ها سوار کردند، به این صورت که در این حوزه شاهد افزایش قیمت نبشی و قیمت ناودانی در حدود 600 الی 1800 تومانی بودیم، البته سه شرکت نیز ثبات قیمتی را در قیمت محصولات خود لحاظ کردند. 

قیمت تیرآهن در بخش کیلویی افزایش 100 الی 300 تومانی را شاهد بود. همچنین در بخش شاخه فروشی نیز افزایش 10 الی 180 هزار تومانی بر قیمت محصولات این حوزه اعمال شد. 

در بازار پروفیل نیز افزایش قیمت 200 تا 1000 تومانی لمس شد، در این میان فقط یک شرکت ثبات قیمت را در پیش گرفت. در مجموع با تمام این اوصاف و از طرف دیگر افزایش نرخ و کاهش عرضه، برخی فعالان اقتصادی خبر از نبود خریدار می دهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)