بازار اهن تهران جانی دوباره گرفت!

بازار اهن تهران جانی دوباره گرفت!

 روز گذشته مانند روز های اخیر شاهد افزایش قیمت آهن کیلویی در بازار شاهد بودیم که این نوسانات برخلاف روز های قبل منجر به بسته شدن فروش نشد...

در روز گذشته مانند روز های اخیر شاهد افزایش قیمت و نوسان قیمتی را در بازار آهن تهران شاهد بودیم که این نوسانات برخلاف روز های قبل منجر به بسته شدن فروش نشد. قیمت روز میلگرد 20 الی 60 تومان افزایش داشتند. تیرآهن های متفرقه نیز 5 الی 15 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. قیمت نبشی و ناودانی ها نیز با افزایش 20 الی 50 تومانی همراه بود. با وجود این تفاسیر(بالا رفتن قیمت ها) شاهد رونق و جان گرفتن بازار اهن هستیم. منظور از رونق و تحرک بازار افزایش معاملات و خرید و فروش ها می باشد.

روند مثبت بازار میلگرد در سطح جهانی

طبق آمار هایی که انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادرکنندگان میلگرد منتشر کرده است، اعلام شده بود که در اسفند ماه امسال به دلیل توازن عرضه و تقاضا، بازار میلگرد روند مثبتی طی خواهد کرد. لازم به ذکر است که در هر وضعیتی چالش هایی نیز پیش روی بازار است. تقاضای بالا در بازار های اصلی موجب صعودی شدن قیمت ها شده است.

همچنین حمایت هایی نیز پیرو  پرونده های آنتی دامپینگ علیه واردات از چین انجام شده است. در امریکا زمان افزایش موجودی انبارهاست و بازار به توسعه زیرساخت ها امیدوار است.

 بر علیه واردات از ترکیه، ژاپن و تایوان نیزمحدودیت های جدیدی مطرح شده است. گرچه بازارهای جهانی جو مثبتی دارند ولی هنوز مشکلاتی در یعضی از قسمت ها وجود دارد. تولیدات جهانی میلگرد روندی رو به بالا و افزایشی دارد که خبر خوبی نیست ولی این انجمن امیدوار است افزایش تقاضای داخلی چین موجب توازن عرضه و تقاضا شود.

در کل پیش بینی وضعیت بازارها از جمله قیمت تیرآهن ، قیمت نبشی ، ناوادانی ، ورق روغنی  ، ورق سیاه ، ورق گالوانیزه و ... در کوتاه مدت دشوار است چرا که عوامل زیادی وجود دارند که پیش بینی قطعی را غیر ممکن می سازند.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)