بازار فولاد آرام گرفت

بازار فولاد آرام گرفت
بازار فولاد آرام گرفت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، از میان رفتن ابزارهای مداخله ای و اصلاح قوانین که مثال بارز آن برداشتن سقف رقابت در بورس کالا می باشد، سیگنالی مثبت مبنی بر عدم وجود مشکل در تأمین را به بازار مخابره کرده است. بهادر احرامیان، نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص ... 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، از میان رفتن ابزارهای مداخله ای و اصلاح قوانین که مثال بارز آن برداشتن سقف رقابت در بورس کالا می باشد، سیگنالی مثبت مبنی بر عدم وجود مشکل در تأمین را به بازار مخابره کرده است. بهادر احرامیان، نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص این موضوع بیان کرد: برداشته شدن سقف رقابت در بازار فولاد حاکی از آن است که هیچ محدودیتی در بازار وجود ندارد و نباید از بابت عدم تأمین محصولات فولادی مورد نیاز در بازار نگران بود.

وی در ادامه بیان کرد: فعالان صنعت فولاد بر این باورند که در ماه های ابتدایی سال به دلیل دخالت دولت و تعیین سقف رقابت شاهد افزایش نجومی قیمت ها بودیم و همین امر موجب ایجاد مشکلات حاد و عدم تعادل در بازار گردید. به همین دلیل تلاش ها برای ایست دستوری قیمت ها آغاز شد تا التهاب موجود در بازار کنترل شود ولی برنامه طبق انتظار پیش نرفت و رفتارهای هیجانی در بازار حاکم شد.

احرامیان تصریح کرد: با از میان رفتن این رفتارهای مداخله ای و اصلاح قوانین از جمله حذف سقف رقابت، به بورس این اجازه داده شد که مطابق با مکانیزم اصلی خود یعنی توافق عرضه و تقاضا عمل کند که همین امر موجب بازگشت آرامش با بازار شد. در حال حاضر پس از تجربه مداخله در بازار فولاد، سیاست ها مورد اصلاح قرار گرفته و هدف از این امر آزاد شدن معاملات است. در این میان انجمن فولاد در کار گروه تنظیم بازار و مرور بخشنامه های حاکم بر تجارت فولاد، نقش محوری داشته و با اتمام کار این ، امیدواریم بازار در مسیری مطلوب قرار گیرد و به سوی واقعیت ها حرکت کند. در این راستا بورس کالا نیز نقش پر اهمیتی در تسهیل معاملات محصولات فولادی نظیر میلگرد آجدار، تیرآهن و حمایت از تولیدکنندگان خواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)