بازار فولاد در حاشیه عقب نشینی دلار

بازار فولاد در حاشیه عقب نشینی دلار
بازار فولاد در حاشیه عقب نشینی دلار

طی روز گذشته افت نرخ دلار موجب توقف و یا گردش ضعیف معاملات شد. همانطور که مطلع هستیم وضعیت بازار فولاد پس از تحریم ها و نوسانات قیمت آهن آلات در کما بسر می برد و یا حتی می توان به این نتیجه رسید که اگر ضعف معاملات در حوزه فولاد موجب افزایش انتظارات خریداران نهایی ...

طی روز گذشته افت نرخ دلار موجب توقف و یا گردش ضعیف معاملات شد. همانطور که مطلع هستیم وضعیت بازار فولاد پس از تحریم ها و نوسانات قیمت آهن آلات در کما بسر می برد و یا حتی می توان به این نتیجه رسید که اگر ضعف معاملات در حوزه فولاد موجب افزایش انتظارات خریداران نهایی شود، رکود این بازار به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، خریداران مصرفی در انتظار شکسته شدن قیمت آهن آلات از جمله قیمت میلگرد آجدار هستند؛ از این رو حجم معاملات به دلیل مشخص نبودن روند بازار با کاهش چشمگیری همراه بوده است. بنابراین احتمال رقابت منفی در حوزه محصولات خروجی که قبلا معامله شده در بورس کالا وجود خواهد داشت چراکه پیش تر این محصولات قیمت پایین تری داشتند و حاشیه سود برای خریداران آن بالاتر بوده است.

در حال حاضر با شروع هفته جاری نقطه قوت و امیدی برای فولادسازان و محصولات فولادی به خصوص میلگرد وجود دارد که ظاهرا قرار است طی هفته جاری توسط وزارت صمت برای بهبود شرایط نسبی اعلام گردد. هرچند که سقوط قیمت دلار جو روانی سنگینی را برای حوزه فولاد به بار آورده است اما با گذشت یک روز از اول هفته جاری شاهد کاهش قیمت محصولات فولادی بودیم.

موضوعی که بازار فولاد و آهن را به حاشیه کشانده است، تأثیرپذیری این بازار ها از افت و خیز نرخ ارز می باشد. همانطور که شاهد بودیم طی روز اخیر قیمت نبشی ناب تبریز کیلویی 50 الی 230 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و امروز هم نسبت به روز گذشته ثابت اعلام گردید. این موضوع نشان می دهد که بازار فولاد و آهن از نرخ ارز تأثیر می پذیرد بطوری که با کاهش نرخ ارز، قیمت انواع آهن آلات نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. به همین دلیل روز گذشته شاهد کاهش قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)