بازتاب محدودیت صادرات فولاد

بازتاب محدودیت صادرات فولاد
بازتاب محدودیت صادرات فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنا بر اظهارات کارشناسان عرصه فولاد، با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود تحریم ها، صادرات محصولات فولادی شرکت های هم چون ذوب آهن اصفهان ادامه دارد. از این رو شرکت های فولادی به دلیل فشار تحریم ها با هزینه های جدیدی برای صادرات رو به رو می شوند، از طرف دیگر دولت نیز با محدود کردن...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنا بر اظهارات کارشناسان عرصه فولاد، با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود تحریم ها، صادرات محصولات فولادی شرکت های هم چون ذوب آهن اصفهان ادامه دارد. از این رو شرکت های فولادی به دلیل فشار تحریم ها با هزینه های جدیدی برای صادرات رو به رو می شوند، از طرف دیگر دولت نیز با محدود کردن صادرات از طریق آیین نامه ها و دستور العمل های متفاوت به مشکلات جدیدی برای صادرات دامن زده است.

هم اکنونقیمت میلگرد که پر مصرف ترین محصول  فولادی می باشد برابر با قیمت قراضه و قیمت سایر محصولات فولادی نیز نسبت به قیمت ها رایج در بازار جهانی کمتر است. با توجه به این که واردات محصولات فولادی نسبت به قبل  70 درصد کاهش داشته است، در شرایط کنونی این تحریم ها صادرات را با مشکلات جدی تری مواجه می کند و  البته به واسطه آن میزان عرضه داخلی بیشتر می شود و کاهش قیمت محصولات فولادی در داخل دوباره ادامه می یابد، به همین دلیل دغدغه ها در بازار فولاد بیشتر شده و حتی ممکن است باعث افزایش قاچاق این محصولات از کشور شود.

پس از اعلام و اعمال برخی تحریم ها  هنوز تغییری در قیمت سنگ آهن ایجاد نشده است، حال باید دید در موعد مقرر  تحریم های فولادی چه تغییراتی در میزان عرضه مواد اولیه فولاد و در نهایت قیمت تمام شده محصولات زنجیره فولاد به وجود می آید. کارشناسان بازار فولاد اظهار داشتند: تاکنون تغییر محسوسی در بازار محصولات فولادی و سایر تولیدات زنجیره فولاد در نتیجه تشدید تحریم ها به وجود نیامده است، اما پیش بینی می شود در آینده با تشدید تحریم ها تغییراتی در میزان عرضه محصولات  رخ دهد، از این رو باید هر چه سریع تر  تدابیری اتخاذ شود تا کمترین اثر بر میزان تولید و صادرات به وجود آید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)