بررسی روند صعودی بازار طی روزهای اخیر

بررسی روند صعودی بازار طی روزهای اخیر
بررسی روند صعودی بازار طی روزهای اخیر

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بررسی های حاکی از آن است که نوسانات قیمت آهن آلات بخصوص قیمت تیرآهن و میلگرد آجدار از چند عامل اصلی تأثیر می پذیرد که این عوامل می تواند موجب کاهش یا افزایش قیمت ها در بازار گردد. اولین دلیل مهمی که اکثر فعالان بازار ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بررسی های حاکی از آن است که نوسانات قیمت آهن آلات بخصوص قیمت تیرآهن و میلگرد آجدار از چند عامل اصلی تأثیر می پذیرد که این عوامل می تواند موجب کاهش یا افزایش قیمت ها در بازار گردد. اولین دلیل مهمی که اکثر فعالان بازار و مصرف کنندگان به آن اعتقاد دارند، افزایش یا کاهش سطح تقاضا و عرضه می باشد. به اعتقاد بسیاری از مشتریان، زمانی قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد که سطح تقاضا نسبت به عرضه کمتر باشد اما در حال حاضر با توجه به برقراری این امر، باز هم قیمت ها روند صعودی را طی می کند.

عامل سومی که کم و بیش می تواند تأثیر خود را بر نوسانات قیمتی در بازار بگذارد، افزایش قیمت ارز است؛ اگرچه این امر چندان ارتباطی با بازار آهن و فولاد ندارد اما ما شاهد تأثیرگذاری آن در بازار هستیم. دلیل اصلی که معقول تر به نظر می رسد، افزایش قیمت مواد اولیه می باشد که غیر از این عامل، موارد دیگر نقش چندان مهمی  را در تغییر قیمت آهن آلات ایفا نمی کنند.

طی یک ماه اخیر هیچ دلیل منطقی و مشخصی برای افزایش قیمت آهن آلات وجود نداشت و کارشناسان و فعالان بازار انتظار داشتند که افزایش قیمت ها همگام با افزایش نرخ تورم یعنی حدود 25 الی 30 درصد باشد اما با بررسی روند بازار به این نتیجه می رسیم که قیمت ها طی سال جاری بیش از این مقدار افزایش را تجربه کرده است. هر چند که در حال حاضر به دلیل قیمت های نجومی شاهد کاهش میزان تقاضا هستیم اما اخبار حاکی از وجود پتانسیل بالا برای خرید طی هفته های آتی می باشد. بنابراین به نظر می رسد که شرط تثبیت قیمت ها، ورود بیشتر تقاضای داخلی به بازار باشد؛ به همین دلیل باید حجم تقاضای موثر در بازار تقویت گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • امیرحسین
    امیرحسین1397/11/14 - 19:49 پاسخ

    سلام.خدمت دوستان هر کاری دوست دارید بکنید.ولی کسی که انبارش رو خالی میشه خوب مشتری داره باز دوباره ا زکا رخونه میخره. از حدودا پنج روز گذشته بارنامه کامیون دار براساس تن کیلومتر محاسبه میشه ای یعنی اینکه قیمت آهن افزایش می‌یابد. یکی از دلایل گرانی آهن هزینه های ی است که باید روی تن کیلومتر ما باید بدیم.ازمعدن تا تبدیل به شمش میگیم یه جابجایی.شمش به میلگرد.یه جابجایی میلگرد به پروژه شما هم یه جابجایی.حال اگر این افزایش رو در. هر مرحله فقط ۴۵ تومان حساب کنید یعنی اینکه شما باید۱۳۵.حداقل گرونتر. بخرید.

  • علی اصغر نیازی
    علی اصغر نیازی1397/11/14 - 14:51 پاسخ

    سلام ؛ الان مدت چندماهی است کارخانه ها قیمت رو موج میدن میبرن بالا وقتی که حسابی باراشون فروختن به قیمت بالا تمام انبار رو که پرکردن ی چند روزی قیمتا رو دوباره میارن پایین در حالی که موقعی که پایین میاد هیچ انباری تقاضای خرید نداره؛ آهنفروشان همینقدر بتونند تا جلوی ضررشون رو بگیرند تا انبارشون خالی شد دوباره برن بار بخرند باز کارخانه ها شروع به بالا بردن قیمت میکنند. کارخانه ها فقط دارند جیب خودشون رو پر میکنند؛ نه به فکر خریدا ران خودشون هستند نه به فکر مصرف کننده آخری که مردم عزیز ما میباشند:

  • payman
    payman1397/11/14 - 14:34 پاسخ

    خرید میلگرد را تا رسیدن به قیمت ۳۰۰۰ تحریم میکنم با انکه پروژه نیمه کاره دارم و نزدیک ۳۵۰ تن هم نیاز دارم

  • payman
    payman1397/11/14 - 14:34 پاسخ

    خرید میلگرد را تا رسیدن به قیمت ۳۰۰۰ تحریم میکنم با انکه پروژه نیمه کاره دارم و نزدیک ۳۵۰ تن هم نیاز دارم

  • مهدی
    مهدی1397/11/14 - 12:23 پاسخ

    سلام من حدود 8 ماه خرید رو تحریم کردم و همیشه دارم رسانه خبری شما و سایر رسانه های فروش و قیمت گذار آهن آلات و میلگرد رو خصوصا بررسی می کنم واقعیت نه اوضاع مناسب هست و نه عقلانی نون تو ارزونی هست همه میگن هم کاسب و هم مشتری ولی چه فایده که مملکت ما بی حساب کتاب و رو هواست برای همین دوستانیکه قصد خرید داشتند (خانگی ) فرصت را در اواخر آذرماه داشتن که اگر خریدن خوش بحالشون و اگر نه فرصت رو از دست دادند دیگه هم چون هوا داره رو به گرمی میره و به شب عید و افزایش قیمت های سنتی شب عید نزدیک میشیم خبری از ارزونی نمیشه جالبه ارز گرون میشه میلگرد و آهن گرون میشه طلا گرون میشه بازم گرون میشهپسرما میشه بازم گرون میشه گرما میشه بیشتر گرون میشه ارز ارزون میشه میلگرد بشرط اینکه هوا سرد باشه درجا میزنه ولی ارزون نمیشه خدا به این مردم رحم کنه و خدا لعنت کنه باعث و بانیهای این قضیه که کسی جز دولت نیست و فروشنده ها هم فوقش تا چند ماه دیگه می تونند انبار هاشون رو پر کنند بعد یکی یکی از کوچیک شروع میکنن به ورشکستگی و تعطیلی ....

  • علی
    علی1397/11/14 - 12:20 پاسخ

    ما که همچنان خرید نمیکنیم