تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت ها

تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت ها
تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت ها

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نرخ واقعی میلگرد را ۱۲ هزار تومان می دانند که با نظارت جدی‌تر بر تقاضای سرمایه ‌ای...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نرخ واقعی میلگرد را ۱۲ هزار تومان می دانند که با نظارت جدی‌تر بر تقاضای سرمایه ‌ای می‌توان تا حدودی قیمت محصولات در بازار آهن و فولاد را کنترل کرد.

برخی از فعالان بازار آهن معتقدند که باید چاره‌ ای برای این بازار آشفته اندیشید و با تغییر فرمول ‌های تعیین‌ شده، تاثیر نوسانات ارزی را روی قیمت محصولات فولادی کاهش داد. همچنین برای جلوگیری از قاچاق آهن الات و مقاطع فولادی نرخ محصولات فولادی باید برحسب دلار تعیین شود که نوسانات دلاری محصولات فولادی باز هم بازار آهن کشور را در هفته‌ های اخیر هدفی جذاب برای سرمایه ‌گذاری ‌های کلان تبدیل کرده که همین سرمایه گذاری ها باعث گرانی محصولات فولادی شد.

بنا بر اظهارات کارشناسان بازار آهن برخلاف بسیاری از دیگر فعالان بازار که قیمت میلگرد در بازار آزاد را حباب‌ دار توصیف می‌کنند، معتقد اند هنوز هم قیمت این محصول در بازار آزاد از نرخ‌ های جهانی آن پایین‌تر است.

از این رو برای اثبات این ادعای خود تاکید دارد که دیگر نباید قیمت ‌های جهانی محصولات فولادی را برحسب نرخ دلار نیمایی به ریال تبدیل کرد، زیرا از چند ماه پیش وزارت صمت اعلام کرده که دیگر مبنای قیمتی محصولات فولادی ارز نیمایی نیست، بلکه ارز بازار آزاد می باشد

عضو هیات‌ مدیره انجمن فولاد اظهار دارد که هنوز هم اصلی ‌ترین عامل برای تعیین نرخ پایه محصولات فولادی در بورس کالا نرخ دلار نیمایی است. حال با شرایط موجود خواهیم دید که، قیمت این محصول در حدود ۱۲ هزار تومان تمام می‌ شود. بنابراین می‌ توان گفت اکنون قیمت میلگرد حباب ندارد و همین نرخ ۱۲ هزار تومانی (با احتساب مالیات) قیمت واقعی این محصول نیز می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • محسن
    محسن1399/07/14 - 13:22 پاسخ

    البته که نرخ واقعی میلگرد ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ است نه ۱۲۰۰۰

  • رضا عليزاده
    رضا عليزاده1399/07/14 - 11:29 پاسخ

    يكي نيست بگه خودتون انبار ميكنيد چون ميدانيد دلار در حالا بالا رفتن و بعد ادعا ميكنيد قيمتش از قيمت جهاني پايين تره بنابراين ما هم منتظر ميمانيم تا ببينيم با اين دلار و قيمت دلار ميخواهيد چيكار كنيد.