تداوم افزایش نرخ آهن

تداوم افزایش نرخ آهن
تداوم افزایش نرخ آهن

ه گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن  ظرف یک هفته اخیر نرخ ارز آزاد در کشور افزایش ۵/ ۶ درصدی داشت و از سد ۳۰ هزار تومان نیز فراتر رفت. این موضوع می‌توانست سیگنالی قدرتمند در بازار آزاد مقاطع فولادی باشد و نرخ این محصولات را به کانال ۱۳ هزار تومان برساند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن  ظرف یک هفته اخیر نرخ ارز آزاد در کشور افزایش ۵/ ۶ درصدی داشت و از سد ۳۰ هزار تومان نیز فراتر رفت. این موضوع می‌توانست سیگنالی قدرتمند در بازار آزاد مقاطع فولادی باشد و نرخ این محصولات را به کانال ۱۳ هزار تومان برساند، با این وجود بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار تهران نسبت به رشد قیمت و عبور از سد ۱۳ هزار تومان مقاومت کرد.

هرچند که عبور نرخ ارز از کانال ۳۰ هزار تومان در روز دوشنبه ۲۱ مهر ماه باعث شد بهای برخی سایزهای میلگرد نیز به ۱۳ هزار تومان برسد اما این روند افزایشی در این بازار ماندگار نشد. درمجموع ظرف هفته گذشته باوجود رشد ۵/ ۶ درصدی نرخ ارز، بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد افزایشی ۴ درصدی داشت و به این ترتیب پس از هفته‌ها بازار مقاطع آرامشی بیشتر از بازار ارز را تجربه کرد.
کمتر شدن نرخ رشد ارز نسبت به مقاطع فولادی ازسویی به آغاز فصل سرما و بارندگی و دشواری مصرف و نگهداری این مقاطع و از طرف دیگر به عدم پیش‌بینی فعالان بازار به استمرار روند افزایشی در این بازار بازمی‌گردد.
همچنین ظرف ماه‌های اخیر از ابتدای امسال روند نرخ ارز در کشور سیگنال‌ساز اصلی بازار آزاد مقاطع فولادی بود، به‌گونه‌ای که این بازار بی‌توجه به میزان تقاضای مصرفی وارد فاز افزایشی شد.
در این میان در مقاطعی که نرخ ارز وارد مسیر رشد قیمتی می‌شد، نقدینگی سرگردان به بازار کالاها از جمله مقاطع فولادی ورود پیدا می‌کرد که همین موضوع نیز رشد بهای مقاطع در بازار آزاد را درپی داشت و به این ترتیب با وجود رکود مصرفی در بازار مقاطع کشور ظرف هفت‌ماه سپری شده از امسال، نرخ میلگرد در بازار آزاد از ۲۵ فروردین تا ۲۳ مهر ماه افزایشی ۱۱۳ درصدی را تجربه کرد. در همین مدت نرخ ارز آزاد در کشور افزایشی ۵/ ۹۵ درصدی داشته است

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)