تداوم ثبات بازار فولاد با کاهش دلار

تداوم ثبات بازار فولاد با کاهش دلار
تداوم ثبات بازار فولاد با کاهش دلار

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بازار فولاد در برابر افت قیمت ها مقاومت می کند ولی حجم معاملات در بورس کالا بهتر شده است. این موارد نشان می دهد که با وجود افت قیمت دلار آزاد در روز های اخیر،  هنوز تقاضا در بازار وجود دارد که اجازه افت نرخ را نمی دهد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بازار فولاد در برابر افت قیمت ها مقاومت می کند ولی حجم معاملات در بورس کالا بهتر شده است. این موارد نشان می دهد که با وجود افت قیمت دلار آزاد در روز های اخیر،  هنوز تقاضا در بازار وجود دارد که اجازه افت نرخ را نمی دهد ولی باید منتظر ماند و دید که آینده این بازار چگونه خواهد شد و این مقاومت تا چه زمانی ادامه می یابد.

چند روز است که بازار فولاد آرامش را چاشنی فعالیت های خود کرده اگر چه در کنار مقاومت در برابر افت قیمت فولاد  میل به کاهش نرخ هم در گوشه و کنار بازار مشاهده می شود. این روند کلی تاکنون در روز های گرم سال ادامه یافته و می توان گفت که حضور در روزهای اوج تقاضای فصلی فولاد در ایران و حتی کشور های منطقه تاکنون برای بازار فولاد بسیار مفید بوده است.

این در حالی است که بهای برخی مواد اولیه و محصولات میانی تمایل بیشتری به افت داشته ولی تاکنون نقش آفرینی برجسته ای در بازار فولاد در مسیر کاهش نرخ نداشته اند. از سوی دیگر بهای تیرآهن حتی جرقه هایی از رشد نرخ را نشان می دهد که با فرض کنار گذاشتن اما و اگر های آن نشانه ای از وجود تقاضا در شهریور ماه است.

شاید همین نکته است که بازار فولاد توانست در برابر افت قیمت دلار مقاومت کند و کاهش نرخ بزرگی نداشته باشد، می تواند یک سیگنال مهم برای بازار به شمار رود ولی اثر گذاری این رخداد ها اغلب در کوتاه مدت است. تاکنون بازار به نسبت مقاومت کرده ولی در مورد دورنمای بازار نمی توان اظهارنظر قاطعی داشت. در معاملات انجام شده می توان چند ویژگی را بررسی کرد، اولین ویژگی و شاید اثر گذارترین آن را باید جرقه مهمی از رونق نسیه فروشی به شمار آورد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)