تشخیص میلگرد ضد زنگ

تشخیص میلگرد ضد زنگ

بررسی کیفیت مقاطع فولادی در بازار آهن به ویژه در این فصل از سال که به علت بارندگی و رطوبت هوا امکان تغییر حالت و افت کیفیت را دارا می باشد از اهمیت فراوانی برای متقاضیان خرید برخوردار است. بنابر تحلیل کارشناسان آهن...

بررسی کیفیت مقاطع فولادی در بازار آهن به ویژه در این فصل از سال که به علت بارندگی و رطوبت هوا امکان تغییر حالت و افت کیفیت را دارا می باشد از اهمیت فراوانی برای متقاضیان خرید برخوردار است. بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس بنظر می رسد میلگرد آجدار تولید شده به روش آلیاژی سازی شده به نسبت میلگرد آجداری که به روش ترمکس ( خنک کاری ) تولید شده، در طول زمان و در مواجه با بارش ها و فرسایش هوای مرطوب، در برابر زنگ زدگی و زرد شدگی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند.

شواهد حاکی از این است که در تخلیه میلگرد آجدار مبادی مختلف در انبار، که طی دو سال اخیر، میلگرد آجدار تولیدی فولاد آلیاژی یزد و ذوب آهن اصفهان که اتفاقا روی هر دو محصول CU حک شده‌ است، به نسبت با ظاهری خیلی بهتر و زنگ زدگی کمتر از سایر میلگرد های تولید شده با نشان تجاری CT  باقی مانده اند؛ اگرچه در هر دو روش  تولیدی نام برده در بالا استاندارد ISNO 3132 ملی ایران مطرح می باشد و تنها تفاوت آنها در رنگ ظاهر و ماندگاری در انبارها می باشد. 

اگرچه در میان میلگرد آجدار تولیدی کارخانجات مختلف که به روش خنک کاری ( T ) تولید می‌شوند نیز تجربه نشان داده که برخی سریع تر و برخی دیرتر در مواجه با زردشدگی متاثر از رطوبت هوا واکنش نشان می دهند اما هیچ کدام از کارخانجات بطور دقیق حاضر به شفاف سازی در خصوص علت این موضوع نشدند.
گزارشان میدانی حاکی از این است که محصول تولیدی برخی کارخانجات هم چون  خراسان و آذربایجان که به روش ترمکس یا "خنک کاری شده" تولید می شوند در مواجه با زرد شدگی متاثر از رطوبت هوا در شرایط عادی، نسبت به سایر تولیدات هم رده خود از شرایط مطلوب  تری برای مصرف نهایی  برخوردار می باشند.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت روز میلگرد کارخانه های مختلف از سایت آهن پرایس دیدن نمایید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)