تعویق در بررسی شیوه نامه فولادی

تعویق در بررسی شیوه نامه فولادی
تعویق در بررسی شیوه نامه فولادی

آهن پرایس: روز گذشته تولیدکنندگان فولاد ایران از محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه مهمی که بخش زیادی از مدیران شرکت های بزرگ فولادی آن را امضا کردند، تعویق بررسی طرح فولادی مجلس تحت عنوان طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با هدف...

آهن پرایس: روز گذشته تولیدکنندگان فولاد ایران از محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه مهمی که بخش زیادی از مدیران شرکت های بزرگ فولادی آن را امضا کردند، تعویق بررسی طرح فولادی مجلس تحت عنوان طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با هدف اصلاح سیاست های تنظیم بازار در کمیسیون صنایع و معادن و صحن علنی مجلس را درخواست کردند. انجمن فولاد دلایل تعویق بررسی طرح فولادی مجلس را در این نامه تهیه برنامه ها و راهکارهای کارشناسان و مسئولان جدید وزارت صمت در تعامل و همکاری با مجلس به طور مطلوب اعلام کرده و همچنین این درخواست را داشته است که تولیدکنندگان فولاد، نسخه اصلاح شده طرح مجلس را در اختیار داشته باشند تا پیش از نهایی شدن طرح مجلس، نظرات تولیدکنندگان به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود.

همانگونه که انجمن فولاد در نامه خود به رئیس مجلس تاکید کرده است، این درخواست با ضرورت درنظر گرفتن مسائل مختلف اجرایی و فنی جهت تنظیم بازار بیش از 200 نوع محصول فولادی و همچنین در نظر داشتن ملاحظات بازار فولاد و بازار سرمایه، توسعه صادرات فولاد و ارزآوری، حقوق و منافع سهامدارن و نیز تامین مالی پروژه های فولادی و توسعه زنجیره فولاد و ایجاد برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه واحدهای فولادی، بیان شده است.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گویی با خبرنگاران در رابطه با دلایل صدور نامه فولادسازان به رئیس مجلس اظهار کرد: فولاد نیز همانند تمامی کالاهای تجاری یک بازار ویژه خود را دارا می باشد و تاکنون سابقه نداشته است که مجلس شورای اسلامی به معاملات تجاری ورود کند. همچنین در حال حاضر عرضه تمامی محصولات فولادی از طریق بورس انجام می شود و تولیدکنندگان محصولات خود را به بورس آورده و خرید و فروش معاملات کاملا واضح و روشن است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تحولات مرتبط با شیوه نامه فولادی

سبحانی در ادامه با تاکید بر این مسئله که الزامی برای تهیه و تدوین مجدد قانون برای زنجیره فولاد کشور وجود ندارد، بیان کرد: مجلس در شرایط حال حاضر بازار فولاد ورود کرده است و در تلاش است تا برای این بازار قانون تدوین کند درحالی که تمامی فولادسازان از این مسئله نگران هستند و همچنین لازم به ذکر است که این قوانین اثراتی روی بورس و بازار خواهد گذاشت و در این بین فولادسازان خواستار این هستند که بررسی طرح مجلس فعلا به تعویق بیفتد و این درخواست از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد به نمایندگی از شرکت های فولادساز مطرح شده است. 

در رابطه با مهلت 15 روزه سرپرست جدید معاونت معدنی وزارت صمت برای اصلاح شیوه نامه فولادی اخیر، سبحانی اظهار کرد: تعدادی از ماده های این شیوه نامه به ویرایش احتیاج دارد که با رفع ایرادات و انجام اصلاحات، این دستورالعمل نهایی خواهد شد و به طرح مجلس و قانونی شدن آن دیگر نیازی نخواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمدی
    محمدی1399/11/21 - 09:09 پاسخ

    براچه طرح به تعویق. افتد چراقیمت ورق وپروفیل cisهرتن حدود700دلاراست معادل هرکیلو16000تومانه مامیا25000تومان بخریم بازهم میخواهید مجلس جلو رانت ودلالی نگیره الابرکت الله