تنظیم بازار محصولات فولادی

تنظیم بازار محصولات فولادی
تنظیم بازار محصولات فولادی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، با توجه به حساسیت ویژه دولت و نهاد های نظارتی بر روی قیمت محصولات میانی و نهایی فولاد، برخی مواقع شاهد این هستیم که برخی تولید کنندگان، محصول خود را خارج از بورس و با قیمت‌ های بالا عرضه کرده و منجر به افزایش...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، با توجه به حساسیت ویژه دولت و نهاد های نظارتی بر روی قیمت محصولات میانی و نهایی فولاد، برخی مواقع شاهد این هستیم که برخی تولید کنندگان، محصول خود را خارج از بورس و با قیمت‌ های بالا عرضه کرده و منجر به افزایش قیمت ‌ها می ‌شوند. ضمن این که به دلیل انتظار تورمی در کشور، بخش‌ های پایین دست این صنعت، بیش از نیاز واقعی متقاضی خرید هستند و بعضا اشخاص غیر تولید کننده هم  به نام تولید کنندگان و صرفا جهت بهره‌ برداری از اختلاف قیمت بازار و بورس، در بازار تقاضای غیر واقعی ایجاد می ‌کنند که این وضوع نیز موجب تشدید بحران در بازار می‌ شود.

از این روی و بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار که بخشی از آن توسط معاونت بازرگانی و بخش دیگر آن که مربوط به تقاضای ورق ‌های فولادی است و توسط معاونت صنایع لحاظ شده است، کلیه عرضه محصولات می ‌بایست در بورس انجام شود و همه اعضای زنجیره تامین مکلفند اطلاعات موجودی، تولید و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند؛ در این موضوع هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت.

بنا بر اعلام وزارت صنعت ، صادرات این محصولات و خرید مواد اولیه نیز وابسته به رعایت مصوبات توسط شرکت‌ ها و ایجاد شفافیت در عملکرد آن‌ ها خواهد بود. وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجموعه دستگاه‌ های نظارتی مصمم به اجرای این سیاست هستند. در آینده با اجرای این سیاست، شاهد تنظیم بازار این محصولات خواهیم بود. از این رو هفته گذشته با ابلاغ دفتر برنامه‌ ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت کلیه شرکت ‌های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت شدند و به تدریج سایر اعضای زنجیره نیز مشمول این موضوع خواهند شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • ناشناس
    ناشناس1399/06/11 - 01:48 پاسخ

    به نظر من تنها راه برون رفت از بحران گرانی و عرضه محدود مسکن و باز گشت آرامش به این بازار خروج صد در صد مصالح ساختمانی از بازار بورس است تقاضا های کاذب و دلالی یک عده سود جو بلای جان تولید کننده گان واقعی مسکن شده وعده زیادی که در این حوزه فعالیت میکنند را بیکار نموده و روز به روز بر مشکلات بازار مسکن افزوده و گرانی ها را تشدید کرده دلیلی ندارد کشوری که در تولید مصالح ساختمانی خودکفا است وحتی کلی هم مازاد تولید دارد اینگونه با بحران گرانی مسکن مواجه باشد !

  • یونس خاکی
    یونس خاکی 1399/06/10 - 13:42 پاسخ

    به نظرم اگه دولت بخواد می‌تونه قیمتهارو کاهش بده به دلیل اینکه فولاد داخل ایران تولید میشه اگه قیمتها بالا باشند امار بیکاری به صورت فاجعه بالا خواهد رفت اگه جلوی صادرات را بگیرند شما مطمئن باشید که قیمتها پایین میاد

  • محمد غنی توکلی
    محمد غنی توکلی1399/06/10 - 09:35 پاسخ

    خیلی خوب است