تکمیل زنجیره فولاد با صادرات

تکمیل زنجیره فولاد با صادرات

چشم اندازی که برای صنعت  فولاد در نظر گرفته شده است، رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد خام می باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، چشم انداز رسیدن به تولید حداکثری امری بود که از نظر بسیاری از کارشناسان غیر ممکن به نظر می رسید اما ... 

چشم اندازی که برای صنعت  فولاد در نظر گرفته شده است، رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد خام می باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، چشم انداز رسیدن به تولید حداکثری امری بود که از نظر بسیاری از کارشناسان غیر ممکن به نظر می رسید اما با گذشت زمان و با تکمیل زنجیره فولاد در بخش های مختلف به این نتیجه می توان رسید که این امر غیر ممکن نیست.

کرباسیان رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در رابطه با این موضوع عنوان کرد: زنجیره فولاد در حال حاضر در مسیر تکمیل شدن پیش می رود. هم اکنون به جای اینکه سنگ آهن خام صادر کنیم، شمش، ورق و میلگرد آجدار و ساده را صادر می کنیم که می تواند موجب ایجاد اشتغال شود.

کرباسیان در ادامه افزود: روزهای اولی که وارد ایمیدرو شدم، برخی کارشناسان تولید 55 میلیون فولاد را امری غیرممکن و شوخی تلقی می کردند اما من بر این باور بودم که این امر محقق می شود. البته برای رسیدن به این امر، باید پیش نیازهای آن را نیز در نظر داشت. با توجه به ظرفیت های کشور باید پیش زمینه های آن رسیدن به این هدف را نیز درنظر گرفت؛ از این رو تولید 40 میلیون تن فولاد در سال 1404 محقق خواهد شد و رسیدن به 55 میلیون تن نیز دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به صنایع پایین دستی عنوان کرد: البته در حوزه تولیدات پایین دست، این موضوع را باید در نظر بگیریم که ما در کشور سنگ آهن و گاز فراوانی داریم که این دو منابع طبیعی، فولادسازی را برای ما مزیت دار کرده اند. تولید فولاد می تواند سبب ایجاد اشتغال گردد بنابراین باید از این مزیت برای تولید استفاده کنیم. در کل برای رسیدن به زنجیره کامل و ایجاد ارزش افزوده بیشتر باید بر اساس طرح جامع فولاد پیش برویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)