ثبات قیمت‌ در بازار آهن؛ خرید یا صبر؟

ثبات قیمت‌ در بازار آهن؛ خرید یا صبر؟

گزارش‌های بازار حاکی از ادامه روند اصلاحی و کاهش نسبی قیمت آهن آلات و نرخ دلار در روز گذشته است. با وجود این، محدودیت‌های برق و مقاومت تولیدکنندگان در برابر کاهش قیمت، باعث ثبات نسبی قیمت‌ها در برخی از محصولات شده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا پایان تابستان و نیمه مهر ماه این روند اصلاحی ادامه دارد و فرصت مناسبی برای خریداران است...

آهن پرایس: گزارش‌ها از بازار آهن و بازار ارز روز گذشته حاکی از تداوم روند اصلاحی و کاهش نسبی قیمت آهن آلات و نرخ دلار است. احتمال می‌رود تا پایان تابستان و نیمه مهر ماه این روند اصلاحی ادامه داشته باشد. گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد نیز از ادامه روند نزولی قیمت میلگرد در بازار آتی چین، در نخستین روز از هفته میلادی حکایت دارد.

براساس شنیده‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته نیز حدود 200.125 تن شمش بلوم فولادی عرضه شد؛ از این میزان 121.700 تن به فرو رسید که رقمی معادل 61 درصد کل عرضه است. قیمت هر کیلو شمش بلوم حدود 24.480 تومان برآورد شد که 390 تومان بالاتر از نرخ متوسط پایه(21.863) اعلام شد.

با کاهش محدودیت مصرف برق کارخانه‌های فولادی حدود 2.5 برابر حجم عرضه شمش افزایش داشت. احتمال می‌رود عرضه هفته بعد نیز این روند صعودی ادامه داشته باشد و شاهد افزایش حجم عرضه و به تبع آن کاهش نسبی قیمت شمش باشیم.

با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد در حال حاضر غالب متغیرها ادامه روند کاهشی قیمت روز آهن آلات را آدرس می‌دهد. بر همین اساس روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن هم در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد و تنها قیمت تیرآهن ذوبی در برخی شاخه‌ها بین 10 تا 50 هزار تومان کاهش داشت و این درحالی است که قیمت تیرآهن داخلی در مقایسه با قیمت جهانی بالاتر است و همچنان جای اصلاح دارد.

قیمت روز ورق سیاه نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد و تنها شاهد کاهش 200 تا 500 تومانی قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها بودیم. قیمت ورق روغنی، قیمت ورق استیل و شیروانی هم در عمده کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

قیمت روز پروفیل هم در بیشتر کارخانه‌ها ثبات داشت و چند کارخانه هم بین 300 تا هزار تومان کاهش یافت. قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و انواع لوله‌ها نیز ثابت اعلام شدند و به تبعیت از روند کلی بازار قیمت انواع ناودانی و نبشی نیز در همه کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

با توجه به محدودیت‌های برقی که همچنان در کارخانه‌ها مشاهده می‌شود و روزهای آخر خود را سپری می‌کند شاهد مقاومت غالب مبادی فروش در برابر کاهش قیمت آهن آلات هستیم این در وضعیتی است که در حال حاضر متغیری که به افزایش قیمت اهن امروز منجر شود نه در بازار داخلی و نه در بازارهای صادراتی مشاهده نمی‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بحران انرژی فولادسازان در سرما و گرما

کف قیمت روز میلگرد در بازار بین 27 تا 28 هزار تومان متغیر است و حدود یک ماهی است که در این کانال قیمتی ثبات داشته است و خریدار ترس چندانی روی این محدوده قیمت ندارد و غالب تلاش‌ها نیز برای حفظ قیمت‌های موجود است؛ بر همین اساس مشتریانی که در صدد خرید آهن و میلگرد هستند توصیه می‌شود از فرصت موجود استفاده کنند و خرید خود را به نیمه دوم سال موکول نکنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی