ثبات نسبی بازار آهن در سایه مذاکرات

ثبات نسبی بازار آهن در سایه مذاکرات
ثبات نسبی بازار آهن در سایه مذاکرات

آهن پرایس: در روزهای پس از مذاکرات انجام شده در وین، بازار آهن به ثباتی نسبی رسید. از سوی دیگر استقبالی چشم گیر از مقاطع طویل در بورس کالا صورت نگرفت و همین موضوع نشان دهنده کم تقاضا بودن محصولات نهایی فولادی می باشد. نرخ دلار نیز روز گذشته پس از...

آهن پرایس: در روزهای پس از مذاکرات انجام شده در وین، بازار آهن به ثباتی نسبی رسید. از سوی دیگر استقبالی چشم گیر از مقاطع طویل در بورس کالا صورت نگرفت و همین موضوع نشان دهنده کم تقاضا بودن محصولات نهایی فولادی می باشد. نرخ دلار نیز روز گذشته پس از چند روز کاهشی بودن، وارد فاز افزایشی شد و در ساعاتی از روز به 24 هزار و 150 تومان رسید.

با بررسی های صورت گرفته بر قیمت هایی که از سوی تولیدکنندگان مقاطع مختلف اعلام شد، تولیدکنندگان میلگرد با در نظر گرفتن رقابت 0/5 درصدی این محصول در بورس کالا قیمت های اعلامی خود را بدون تغییر اعلام کردند. در میان ثبات قیمت میلگرد، برخی از شرکت ها نیز مقدار اندکی قیمت های خود را افزایش دادند. لازم به ذکر است که کاهش قیمت نیز در میان بعضی از قیمت های اعلام شده دیده می شد. 

اما در بازار تیرآهن تلاطمات همچنان ادامه دارد؛ به این صورت که در بخش تیرآهن کیلویی شاهد افزایش حدود 50 تومان به ازای هر کیلو بودیم. برخی از تولیدکنندگان این حوزه نیز ترجیح دادند قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کنند. در بخش تیرآهن شاخه ای در برخی از سایزها کاهش 20 الی 30 هزارتومانی همراه با ثبات دیده می شد. در شاخه های بزرگ تیرآهن نیز با افزایش حدود 200 الی 500 هزار تومانی  مواجه شدیم.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سردرگمی متقاضیان در خرید آهن

برخلاف بازار تیرآهن، تولیدکنندگان نبشی ترجیح دادند در روز آرام بازار آهن، قیمت های اعلام شده خود را بدون تغییر اعلام کنند و فقط یک شرکت حدود 100 تومان قیمت خود را افزایش داد. قیمت ناودانی و سپری نیز همچون نبشی در اکثر کارخانه ها با ثبات همراه بود و فقط یک شرکت در حوزه ناودانی 100 تومان کاهش داشت.

اکثر قیمت ها در بازار پروفیل در سایزهایی به جز سایز 2 با ثبات همراه بودند. اما در سایز 2 این محصول کاهش قیمت حدود 100 الی 300 تومانی دیده می شد. در میان قیمت های اعلام شده، بیشترین قیمتی که در سایز 2 این محصول اعلام شد مربوط به پروفیل یاران، صدرا و تهران شرق بود و نیکان پروفیل نیز با نرخ 22 هزار و 700 تومان کمترین نرخ اعلام شده در سایز 2 پروفیل بود.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که بازار آهن در روزهای پایانی هفته برخلاف سایر روزها که آتش تند گرانی شعله ور شده بود، آرامش نسبی را تجربه می کند. باید دید که در هفته های آتی، این بازار تحت تاثیر تحولات سیاسی داخلی و خارجی و دیگر عوامل چه واکنشی نشان خواهد داد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)