ثبات نسبی روز گذشته قیمت آهن

ثبات نسبی روز گذشته قیمت آهن
ثبات نسبی روز گذشته قیمت آهن

آهن پرایس: روز گذشته و در جریان نوسانات نرخ ارز و حرکت روبه بالای نرخ دلار، شنیده ها از بازار آهن حاکی از ثبات نسبی قیمت انواع آهن آلات بود. بیشتر شدن قیمت پایه شمش از قیمت های جهانی موجب شده بود تا شاهد روند افزایشی قیمت مقاطع باشیم، اما ایستادگی بازار در مقابل...

آهن پرایس: روز گذشته و در جریان نوسانات نرخ ارز و حرکت روبه بالای نرخ دلار، شنیده ها از بازار آهن حاکی از ثبات نسبی قیمت انواع آهن آلات بود. بیشتر شدن قیمت پایه شمش از قیمت های جهانی موجب شده بود تا شاهد روند افزایشی قیمت مقاطع باشیم، اما ایستادگی بازار در مقابل قیمت ها موجب شد تا عدم تقاضا و سکون در بازار به مراتب بیشتر از قبل دیده شود. همانطور که در اخبار پیشین نیز بیان شده بود، وزارت صمت در قبال قیمت گذاری های فعلی مسئولیتی نمی پذیرد و حتی مدیرکل صنایع معدنی بورس کالا را مسئول وضعیت فعلی که در بازار حکم فرما شده است، معرفی کرده است.

در شرایط فعلی عده ای از تحلیل گران بر این باورند که با توجه به اینکه میانگین هفته ای قیمت های CIS کاهش یافته است، اگر طی هفته های آتی اصلاحاتی صورت نگیرد، احتمال رشد مجدد نرخ پایه نیز وجود ندارد؛ البته این روند در صورتی برقرار می باشد که فولادی ها مجددا دست به اقدامات جدیدی در این رابطه نزنند.

این احتمال وجود دارد که با توجه به ناتوانی بازار در مقابل قیمت های فعلی، اگر قیمت پایه طی هفته آینده با کاهش یا ثبات مواجه شود و از سوی دیگر با درنظرگرفتن ثبات نسبی دلار در کانال 24 هزارتومان، قیمت مقاطع نیز کاهش را تجربه کند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: توجیه جدید افزایش قیمت آهن

همانطور که اشاره شد، در قیمت های روزانه انواع آهن آلات که از سوی تولیدکنندگان این محصولات اعلام می شود؛ شاهد افزایش قیمت میلگرد از سوی چندین شرکت در این حوزه بودیم، به این صورت که برخی از شرکت های تولیدکننده میلگرد افزایش حدود 50 الی 150 تومانی را در قیمت های خود اعمال کردند؛ البته تعداد قابل توجهی نیز قیمت محصولات خود را بدون تغییر اعلام و روانه بازار کردند. بیشترین قیمت میلگرد 14 که اعلام شد، 15 هزار و 800 تومان و پایین ترین نرخ 15 هزار و 150 تومان بود. عدم تقاضا را می توان عاملی برای ثبات نسبی حاکم بر بازار روز گذشته میلگرد درنظر گرفت.

در بازار نبشی و ناودانی شاهد ثبات قیمت همراه با افزایش بودیم؛ قیمت نبشی و قیمت ناودانی از سوی اکثر تولیدکنندگان بدون تغییر اعلام شد و در این بین برخی نیز افزایش 50 الی 350 تومانی را در قیمت های خود اعمال کردند. قیمت تیرآهن در بخش کیلویی با افزایش 150 تومانی همراه با ثبات مشاهده شد؛ قیمت تیرآهن شاخه ای نیز ثابت همراه با کاهش 10 هزارتومانی در برخی از شاخه ها اعلام شد. قیمت لوله و قیمت قوطی و پروفیل از سوی تولیدکنندگان این بخش ها بدون تغییر اعلام شد و آرامش در بازار لوله و پروفیل حکم فرما بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)