جستجوی عدالت در توزیع ورق

جستجوی عدالت در توزیع ورق
جستجوی عدالت در توزیع ورق

آهن پرایس : شرکت فولاد متیل ۲۹سال پیش با هدف توزیع عادلانه ورق در سطح کشور توسط شرکت فولاد مبارکه تاسیس شد. هرچند برنامه‌های عملیاتی این شرکت طی اقتضای زمان‌های مختلف با تغییراتی مواجه شد، اما هدف اصلی آن که همواره توزیع ورق در کشور بود، اما پس از ورود ورق مبارکه در بورس کالا، ورق‌های استاندارد فولاد مبارکه توسط سرویس سنترها عرضه نشد؛ بر این اساس...

آهن پرایس : شرکت فولاد متیل ۲۹سال پیش با هدف توزیع عادلانه ورق در سطح کشور توسط شرکت فولاد مبارکه تاسیس شد. هرچند برنامه‌های عملیاتی این شرکت طی اقتضای زمان‌های مختلف با تغییراتی مواجه شد، اما هدف اصلی آن که همواره توزیع ورق در کشور بود، اما پس از ورود ورق مبارکه در بورس کالا، ورق‌های استاندارد فولاد مبارکه توسط سرویس سنترها عرضه نشد؛ بر این اساس، ورق‌هایی که قابلیت عرضه در بورس نداشتند به‌صورت خیلی محدود به سرویس سنترها ارسال و آنها وظیفه توزیع آنها را برعهده داشتند. 

شرکت فولاد متیل معتقد است براساس دستورالعمل‌های سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده همواره قیمت‌های این شرکت پایین‌تر از قیمت‌های بازار بوده است از این رو به‌عنوان هلدینگ بر ۱۱ مرکز خدماتی خود نظارت داشته و همواره بر رعایت دستورالعمل‌ها و فروش ورق درون محدوده استانی و به قیمت‌های پایین و خرده‌فروشی تاکید دارد که علاوه بر اسناد و مدارک موجود، صورت‌های مالی شرکت گویای این امر است.

از سوی دیگر فولاد مبارکه سالانه ۷میلیون‌تن ورق تولید می‌کند و سهمی‌ که مراکز شرکت متیل از این میزان ورق در بازار دارند طی سال گذشته حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن بوده و امسال نیز تاکنون حدود یکصد هزار تن بوده است؛ بر این اساس سهم شرکت متیل از عرضه ورق در بازار کمتر از ۲ درصد است و این حجم نمی‌تواند بر نوسانات بازار تاثیرگذار باشد. از این رو هدف هلدینگ متیل هیچ‌گاه منفعت‌طلبی نبوده و رسالتش عرضه ورق فولاد مبارکه به تولیدکنندگان کوچک است.

از بهمن سال گذشته بنا به دستور مدیرعامل فولاد مبارکه شرکت فولاد متیل از رسته کاملا نظارتی و مالی تبدیل به یک هلدینگ عملیاتی شد و وظیفه تامین مواد اولیه موردنیاز صنعت فولاد به‌ویژه فولاد مبارکه بر عهده متیل قرار گرفت تا بتواند در حوزه مواد معدنی فعالیت کند.

از ابتدای امسال قرارداد تامین کنسانتره سنگ آهن به میزان ۳ میلیون تن با فولاد سنگان منعقد و بر این اساس فولاد متیل شروع به جذب کنسانتره از معادن کوچک کرد و به هیچ عنوان وارد بازار سهمیه‌های شرکت‌های بزرگ نشد و فقط به سمت کارخانه‌های کوچکی رفت که به دلیل حجم پایین تولیدات ایشان امکان عقد قرارداد مستقیم با شرکت فولاد مبارکه را نداشتند؛ از طرفی این کارخانه‌ها نیاز به حمایت مالی داشته و به تنهایی امکان عرضه محصول خود را نداشتند. 

بر این اساس با حمایت مالی از کارخانه‌های کوچک و پیش‌خرید محصولات آنها به احیای خطوط و ماشین آلات و افزایش اشتغال‌زایی آنها کمک زیادی صورت گرفت که تعداد آنها در مجموع بالغ بر ۳۰کارخانه کنسانتره کوچک در سطح کشور و به‌صورت پراکنده است. حمل و خرید فولاد متیل از کارخانه‌های کوچک در سطح کشور به‌طور عمده جاده‌ای بود که پس از شروع به کار شرکت متیل همیار از شرکت‌های اقماری هلدینگ با فعالیت در زمینه حمل ریلی از ابتدای امسال عمده حمل به ریل منتقل شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)