حواشی بازار تیرآهن ذوبی

حواشی بازار تیرآهن ذوبی
حواشی بازار تیرآهن ذوبی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در روزهای اخیر پیام های اعتراضی شدید الحنی در رابطه با رسیدگی به وضعیت فعلی بازار آهن بویژه تیرآهن به تناوب به چشم می خورد. کمبود عرضه های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در روزهای اخیر پیام های اعتراضی شدید الحنی در رابطه با رسیدگی به وضعیت فعلی بازار آهن بویژه تیرآهن به تناوب به چشم می خورد. کمبود عرضه های صورت گرفته  تیرآهن ذوب آهن در بازار برای سایز های خاصی از این محصول بصورت مقطعی، نظم و آرامش بازار  را به شدت بهم ریخته و مجددا موج جدیدی از دلال بازی و رانت را در بازار بوجود آورده است. نه تنها در بازار بلکه معاملات و عرضه های صورت گرفته در بورس کالا نیز برای جمع کثیری از مخاطبان ابهام آلود می باشد. با وجود این میزان ابهام هیچ اقدام دلسوزانه ی موثری نیز برای آگاهی جامعه و هدایت آنها توسط فعالان بازار آهن صورت نمی گیرد.

گفتنی است در روز اخیر واکنش بازار علیرغم جو ایجاد شده در بورس کالا در خصوص تیرآهن منفی بود و با عدم استقبال خریداران این کالا نیز مواجه گشت. همچنان که پیش تر عنوان شد، به اذعان برخی از فعالان بازار تیرآهن نرخ های کنونی بازار تیرآهن ذوبی تا حدودی دارای حباب می باشد و احتمال ریزش در خصوص این گروه از کالاها  در روز های آتی به چشم می خورد؛ لذا خریداران می بایست با دقت و احتیاط کامل در خصوص این کالا اقدام نمایند.

از این رو نمایشگاه "رونق تولید اصفهان، نهضت ساخت داخل" از سه شنبه 26 شهریورماه با هدف بومی سازی عرضه، دستاوردها و نیازهای آغاز به کار کرد.البته ذوب آهن مدت هاست که 80  درصد قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کرده است و از 20 درصد باقیمانده، 15 درصد قطعات توسط دیگر شرکت های داخلی، بومی سازی شده است.

این نوع اقدامات تاکنون نتوانسته است رضایت خاطر مصرف کنندگان به خود جلب کند. چرا که علاوه بر عرضه های بلاتکلیف در بازار و هزینه های بالای تولید داخل گاها نتوانسته آنطور که انتظار می رفت توان خرید را در جامعه تقویت کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)