دلایل نوسانات بازار میلگرد

دلایل نوسانات بازار میلگرد
دلایل نوسانات بازار میلگرد

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طبق اطلاعات کسب شده از دلایل افزایش شدید قیمت مقاطع فولادی در دو روز گذشته، حذف سود روز شمار و گسیل نقدینگی به این سمت است. بازار میلگرد ایران به طور کلی تحت تأثیر دو گروه قرار گرفته است که به دلیل رفتار متفاوت هرکدام از آنها، نوسانات قیمتی در بازار میلگرد آجدار به چشم می آید. گروه اول شامل واحد های تولیدی بزرگ تر هستند که به مراتب از کیفیت بهتری ... 

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طبق اطلاعات کسب شده از دلایل افزایش شدید قیمت مقاطع فولادی در دو روز گذشته، حذف سود روز شمار و گسیل نقدینگی به این سمت است. بازار میلگرد ایران به طور کلی تحت تأثیر دو گروه قرار گرفته است که به دلیل رفتار متفاوت هرکدام از آنها، نوسانات قیمتی در بازار میلگرد آجدار به چشم می آید. گروه اول شامل واحد های تولیدی بزرگ تر هستند که به مراتب از کیفیت بهتری نیز بهره مند می باشند و در بازار به عنوان محصولات ممتاز در نظر گرفته می شوند. اکثر این واحدها تابع سیاست گذاری های کلان هستند و به نسبت سایر رقبا از نوسانات کمتری برخوردار هستند. این گروه های تولیدی به دلیل برطرف سازی حجم بالایی از تقاضا در داخل کشور، قیمت بالاتری نسبت به گروه دوم دارند چراکه اکثر مشتریان آنها را پروژه های بزرگ دولتی تشکیل می دهند.

گروه دومی که موجب ایجاد نوسان در بازار می شوند، تولیدکنندگان خصوصی هستند که از حجم تقاضای کمتری به نسبت گروه اول برخوردار هستند. در بازار این گروه را به دلیل اینکه نقش تبدیل کننده بیلت به میلگرد را دارند، به عنوان تولیدکنندگان نوردی می شناسند. در وضعیت فعلی بازار که تقاضا به حداقل رسیده است، این گروه تأثیرگذاری بیشتری در بازار دارند و غالب مشتریان آنها را پروژه های خصوصی و نیمه دولتی تشکیل می دهند.

تجربه نشان داده است که اغلب این گروه تولیدی موج سازی ها را در بازار شکل می دهند و گروه اول نیز تحت تأثیر این موج ایجاد شده قرار می گیرند. از ساعاتی قبل نیز اعلام قیمت میلگرد آجدار کارخانه ها آغاز شده است که بر اساس گزارش ها کارخانه راد همدان اولین اعلام کننده ی قیمت طی روز جاری بوده و نسبت به روز گذشته قیمت محصولات تولیدی خود را کیلویی 50 تومان افزایش داده است. از این رو این کارخانه قیمت میلگرد آجدار سایز 14 خود را کیلویی 3705 تومان اعلام کرده است. برای اطلاع از روند بازار میلگرد طی روز جاری باید منتظر اعلام قیمت کارخانه های تولیدی دیگر بمانیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (8)

  • مهدی
    مهدی1397/11/02 - 09:34 پاسخ

    سلام ، در مورد این مطلب ، از طریق آهن پرایس می توانید آهن آلات خود را در صورت تناژ مشخص به قیمت کارخانه تهیه کنید خب میشه بگین چند تن؟ و اینکه با کرایه حمل دوباره همون قیمت محل سکونت نمیشه باز؟

  • علی اصغر نیازی از ساری میاندرود سورک
    علی اصغر نیازی از ساری میاندرود سورک1397/11/01 - 15:01 پاسخ

    به نظر من با توجه به قیمت تورم اجناس دیگر قیمت میلگرد اصلا گران نیست

  • صادقی
    صادقی1397/11/01 - 12:35 پاسخ

    باسلام به مجموعه اهن پرایس خواهشا یه صحبتی با تولید کنندگان اهن داشته باشید که مصرف کنندگانی که قصد ساخت ساز دارند ودارای پروانه ساختمانی هستن بادریافت اهن الات خوداز خود کارخانه بتونند هزینه کمتری پرد اخت کنند یه دفتر خورده فروشی درکنارکارشون قرار بدن تاخدا ازشون راضی باشه وهم مردم وگیر دلال نیفتند باتشکر

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/11/01 - 15:15

      با سلام، از طریق آهن پرایس می توانید آهن آلات خود را در صورت تناژ مشخص به قیمت کارخانه تهیه کنید.

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/11/01 - 12:13 پاسخ

    یه مشت ملتی که طبق معمول بازیچه دست دولتیم. دولتی که سودشو از خون ملتش میکشه بیرون. بعد توقع ما ازهمین دولت اینه که قیمتها رو کاهش بدن. یه مشتمون گیر آهن هستیم اینجا مینالیم، بقیه تو سایت خودرو و لوازم خانگی و... ، ایرانی: تو این راهی که دنبال کاهش قیمتهاهستی، فکر یه قبر برا خودتم باش.

  • ایرانی
    ایرانی1397/11/01 - 12:08 پاسخ

    ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران و مجموعه آهن پرایس این تحلیل بسیار عالی و منطبق با واقعیت های بازار فعلی هست و ازینکه با این شفافیت کارخانجات و بنگاههایی که در صدد ایجاد موج های منفی برای ثبات بازار هستند(راد همدان و... ) را معرفی میکنید کمال تشکر داریم امید هست دیگر رسانه ها و تحلیلگر ان فعال در این عرصه نسبت به چنین شفاف سازیها و معرفی اخلالگران بازار اقدام نمایند

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/11/01 - 15:16

      با سلام ، ممنون از توجه و همراهی شما

  • محمدم
    محمدم1397/11/01 - 11:58 پاسخ

    خیر نبینن همشون.البته اینا دوام نمیارن باید منتظر کاهش قیمت بود.